solnedgang Startet 7.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 7.Mars.2009 Er v-gir en god løsning eller er de mykje tap i giret vurderer v-gir kontra drev. Sitér dette innlegget Link to post
mart69 Svart 7.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2009 Jeg har en Mørebas 7300 med v-gir. Vet ikke hvor mye tap det er i giret, men jeg foretrekker v-giret med fast aksling med tanke på enklere og billigere vedlikehold. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 7.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2009 er det ikke mest for å få gunstig vinkel på propellakselen de bruker v gir? man får jo akselen under motoren og nedi kjølen inni båten. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
sap_2000 Svart 8.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2009 V-gir (V-drive) brukes får å kunne plassere motorene helt akter (slik som med drev) og likevel ha fast aksling. Ikke noe spessielt mer tap enn i vanlig gir.. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Cheyenne Svart 8.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2009 Hei. Sjekk nøye det med turtall og hk. på motor og v-gir. Det er begrenset hva v-girene tåler spesielt med saktegående dieselmotorer. Har selv nettop skiftet v-gir fra 72c serien som er avbildet ovenfor til den nye 5000 serien. Det er et mye mer kompakt og lettere gir. Begge er Velvet drive. Ellers har jeg gode erfaringer med v-gir selv om det smalt fælt da 72 giret tok kveld midt i ferien i fjor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.