Jump to content

Fjerne limsøl fra pontongene på Zodiac ribb, bruke hva ?

Tine IV

Recommended Posts

Har fått med en Zodiac ribb med nybåten , den er ikke så veldig pen rundt snappdaviterane .Dem som har limt på disse snappdavitane har vel ikke gjort denne form for jobb før ,eller så syntes dem at det ikke er så nøye med litt søl . Dem har klina på lim på båten godt rundt å utenfor festene til davitene , jeg kunne tenkt meg å fjerne alt lime som er søla på båten .Da dem har limt på fester til davitene på begge sider av jolla , så syntes det enda bedra da jolla står oppe .Tenkte kansje det var noe stoff som tok detta limet , uten å ta gummibåten .Mener jeg har lest noe om dette men ,finner ikke noe om det . Så er det noen som har forslag , eller veit hva som tar detta limet ? Syntes det er mindre pent slik det er idag ,hadde jo holdt med lim på det som skal limes .Men som sagt så er ikke alle like nøye med hvordan det blir , men jeg syntes det ser stykt ut og vil gjerne få fjerna det . Så forslag eller erfaring på hvordan fjerne guffa ?

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Ingen som veit eller er det ingen ting som funker på detta , trudde kansje det var et stoff jeg kunne bruke .Mener å ha lest eller hørt om dette før ,men står stille i topplokket . Kansje ikke noe problem dette her , men det er ikke mye pent .Da dem har søla godt rundt festene , men men jeg finner vel på noe .

Tine IV

Se der ja ,da har jeg jo noe å prøve meg med .Tipper den jolla blir kjørt hjem også blir den hjemme .Om jeg ikke kommer over noen rimlige davitere da , slik at den kan henge bak med motoren på .Er en rimlig ny 2.5 hk Yamaha 4 takter der nu, men den bytter jeg bort eller selger så jeg kan få på en 9.,9 hk eller no. Da blir det mere brukt , kjekt å ha jolle i ferier å sånn .Men ellers blir den mest i veien , men ok å prøve å fiffe den litt da . Takker for svarene

Tine IV

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...