Kodvaag Startet 7.Mars.2009 Del på Facebook Startet 7.Mars.2009 Kan noen finne nedfellbare gummibåtholdere til meg? Sånne som jeg kan felle ned i badeplattformen, og er helt flate på toppen når de ikke er i bruk. ...og når jeg skal bruke gummibåten så vipper jeg de rundt, og da er de to runde vogger som den nederste pontongen kan hvile på? Finnes det noe sånt eller må jeg frem med syrefast og tig apparat selv? Førstemann som poster link til et slikt produkt får en fin tanke fra meg! Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Bitteliten Svart 7.Mars.2009 Del på Facebook Svart 7.Mars.2009 (redigert) Noe slikt du tenker på? Med jolla på blir det omtrent slik Har bare sett disse, og de er konstruert og produseres av NordWest. Koster ca 20.000. Det finnes også avtagbare snap daviter. da blir det bra en brakett på ca 10x10x1 cm igjen på platformen. Redigert 7.Mars.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 7.Mars.2009 Del på Facebook Svart 7.Mars.2009 Finnes det noe sånt eller må jeg frem med syrefast og tig apparat selv? Det har jeg aldri sett i salg ! Det er nok enklest å ta frem tegneblokka og starte opp tiggen etterpå ! Du skulle ha startet med dette før jul, Kodvaag Kanskje det finnes noen her inne som er i slekt med Reodor Felgen ? Har du et bilde av plattformen din ? Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 7.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2009 Bitteliten, skulle hatt noen som var like som dine når nedfelt, men som vippet bakover og stakk ut bak.. men når jeg tenker meg om så blir det jo vanskelig å få ene siden av gummibåten opp på disse. Kran var ikke mulig å bestille til min båt. Her er de bildene jeg fant av badeplattoformen min. Som en Joda kjenner øyeblikkelig ser så er plattformen mye større en originalt. Kanskje jeg bare må kjøpe vanlige snap daviter, og lime på gummibåten? Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Bitteliten Svart 7.Mars.2009 Del på Facebook Svart 7.Mars.2009 (redigert) Godt å se at du setter familien i arbeid i disse dager med dyr diesel jeg har hatt snap daviter på 2 båter. Har vært veldig fornøyd med det. Noe herk å ta motoren av og på - men med ikke for står motor funker det bra Står en del mer i denne tråden Redigert 7.Mars.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 7.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2009 Har en gammel Yamaha 4 hester 2 takter som jeg kan få/låne/bruke.. den er vel ganske lett å løfte tror jeg. Får satse på snap daviter da.. Da har jo gummibåten en plass å bo ved landligge i hjemmehavn også Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
RSL Svart 7.Mars.2009 Del på Facebook Svart 7.Mars.2009 Kran var ikke mulig å bestille til min båt. Ikke sikkert det passer, men jeg vet med sikkerhet at ilas marine lanserer en jollekran i disse dager. Du kunne jo sett på den og se om det er noe som kan passe din båt før du kjøper noe annet. Den er såpass ny at brosjyren ikke er ferdig enda, men den skal være ferdig til messa på lillestrøm den 13. (jeg tror jeg har bilde av den et sted om du er interessert) RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
rover Svart 8.Mars.2009 Del på Facebook Svart 8.Mars.2009 (redigert) Hei, "kodvaag". Hadde lignende problem på en Scand Nautic som jeg hadde tidligere, og løste det på følgende måte: Viss du har en "vanlig" gummibåt, har de ofte et plastrør som fungerer som "opp ned" bevegelsen på en åre. Ta ut det røret, erstatt det med et syrefast rør som er dobbelt så langt, slik at det stikker ut bakover på gummibåten. Sveis et rør på bagestigen, som har omtrent samme diameter innvendig, som det "henglslerøret" som er på gummibåtenhar utvendig. Så, når gummibåten skal opp, kan du tre det ene røret utenpå det andre. Vips, så funker badestigen etter samme prinsipp som Snap davitene. Redigert 8.Mars.2009 av rover (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mariana Svart 8.Mars.2009 Del på Facebook Svart 8.Mars.2009 Hei, "kodvaag".Hadde lignende problem på en Scand Nautic som jeg hadde tidligere, og løste det på følgende måte: Viss du har en "vanlig" gummibåt, har de ofte et plastrør som fungerer som "opp ned" bevegelsen på en åre. Ta ut det røret, erstatt det med et syrefast rør som er dobbelt så langt, slik at det stikker ut bakover på gummibåten. Sveis et rør på bagestigen, som har omtrent samme diameter innvendig, som det "henglslerøret" som er på gummibåtenhar utvendig. Så, når gummibåten skal opp, kan du tre det ene røret utenpå det andre. Vips, så funker badestigen etter samme prinsipp som Snap davitene. Det hade varit mycket intressant att se hur detta fungerar. Du har ingen bild på skapelsen? Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 8.Mars.2009 Del på Facebook Svart 8.Mars.2009 Har vel ingen bilder i farten, men.... Snap Daviter, er jo bare en hengsle. Badestigen, er også en hengsle. Aller enkleste og helt gratis løsning, kan også være...... Legg gummibåten på tvers bak "moderskipet". Legg badestigen over gummibåten. Nå vil årefeste sannsynligvis treffe et av rørene til badestigen. Hvis du borer et hull i det røret, med samme dimensjon som tappen som går igjennom åren. Demonter åren, tre badestigen over tappen, skru på "plastmutteren. Nå er gummibåten skrudd fast i moderskipet. Nå kan gummibåten vippes opp på høykant, ved hjelp av et tau. Gummibåen må nå surres med 2 tau, (eller stropper), et foran midten, og et bak. Så, har du feste på 3 punkt, som ved Snap-daviter:-) Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 8.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2009 Godt å se at du setter familien i arbeid i disse dager med dyr diesel jeg har hatt snap daviter på 2 båter. Har vært veldig fornøyd med det. Noe herk å ta motoren av og på - men med ikke for står motor funker det bra Står en del mer i denne tråden Takk for mange gode tips alle sammen... Etter fin forklaring fra Ulvebisken, om hvordan snap daviter virker, så lurer jeg på om ikke det er løsningen for denne gummibåten vår... Altså vanlige snap daviter som limes på gummibåten og skrus fast i badeplattformen. Men først, må jeg tig-sveise alle sprekkene i badeplattformen... sukk. Med gammel båt har en alltid nok å gjøre. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.