JanS/EIR Svart 9.Mars.2009 Del på Facebook Svart 9.Mars.2009 Jaja, Steinsvik, her fikk du litt av hvert å grunne på, forholdet til Neptun skal man i alle fall ikke kimse ad! Her i Trøndelag tror jeg nok at benq er inne på den vanligste metoden fra gammelt av. Hovedsaken er at det du gjør er skikkelig og gjennomført i dypt alvor. Pass også på at hester, kvinners kroppsdeler, seterdrift etc. aldri nevnes med rene ord ombord eller på kaien/bryggen. Ryggsekk er strengt forbudt på samme områder. Antar du får utdypet mer i samme emne her hvis du er interessert i Neptuns mangfoldigheter. PS. Fant det passende og tilbørlig å plassere dette mitt innlegg nr 1000 her i en tråd som dreier seg om Kong Neptun. Hell og lykke til meg også i min nye verdighet som skipper! ( Er på båtjakt igjen) Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
2nd Trikker'n Svart 9.Mars.2009 Del på Facebook Svart 9.Mars.2009 Grattis Bamse. Registrerer at jeg er utrolig mer talatrengt enn deg. Jeg har beviselig noe å lære der . Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 15.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2009 (redigert) Jaja, da var båtdåpen overstått! Som seg hør og bør i en ekte båtdåp ble min kapteinsuniform (kjøpt fra en russisk båt på cutty sark) fisket frem fra kottet, sjampisen knyttet fast i riggen og hele familien invitert til dåpsseremoni på brygga vår. Etter en kort tale av rederen og en kort tale av gudmora (som er søstera mi), slamret hun flaska i skroget. Hun brukte riktig nok hele fire forsøk på å knuse flaska, da hun var redd hun ville gjøre skade på båten. Så da var "Ferdamann" (gjen)døpt. Her er noen bilder fra seremonien: Rederen iført staselig uniform: Flaska inspiseres: Neptun blir oppfordret til å ta godt vare på båt og mannskap: Gudmora får beskjed om å kaste flaska hardt, og ikke bare slippe den mot båten (men hjalp det? Nei). Det gikk til slutt! Skuta fortøyd: Redigert 15.Mars.2009 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
EIRINA Svart 16.Mars.2009 Del på Facebook Svart 16.Mars.2009 En koselig sermoni Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 16.Mars.2009 Del på Facebook Svart 16.Mars.2009 Hurra! Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Hallaron Svart 16.Mars.2009 Del på Facebook Svart 16.Mars.2009 Dette virket da som en nobel og seriøs dåp, bedre kan det vel knapt gjøres.. En serdeles vakker båt også.. Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.