Kiekhaefer Startet 7.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 7.Mars.2009 I forbindelse med kjøp av ny båt i høst (08), kjøpte jeg en ny vhf av merket Cobra F 75. Men etter en tids bruk synest jeg at følsomheten på mottageren er dårlig, mye susing og skraping på mottak. Er det noen andre som har erfaring med dette merket ? Sitér dette innlegget Link to post
Johannes Svart 7.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2009 (redigert) Har bare erfaring med ett lite håndapparat. Det har svart til forventningene og vel så det. Blitt mista på sjøen, plukka opp igjen, skylt i ferskvann, Electrocleaner, tørka i steikeovn, funker helt fint.. Redigert 7.Mars.2009 av Johannes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 7.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2009 Har hatt en ombordi to år uten problemer... men den står ganske tørt... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
MajorAndy Svart 7.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2009 Kunne det skyldes korrosion i antennestikket? Det problem har jeg haft: Fugt trænger ind i stikket hvor kablet møder selve antennen og korrosionen skaber en dårlig forbindelse som giver dårlig modtagelse. Andy Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 7.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2009 (redigert) Det er jo bare og måle signal/støyforholdet med et dertil egnet måleaparat (swr?) samt antnnemotstand Redigert 7.Mars.2009 av Draco20 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 7.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2009 Koaxialkabelen (RG 58) ca 4,5 m lengde er i orden ,pluggene likeså, så det tekniske skal vere i orden. Men det jeg erfarer er at Cobraen virker ( døv) i forhold til andre vhf`er jeg har hatt, er at når jeg prater med andre båter som ligger i en posisjon som normalt burde gi god kontakt begge veier, har Cobraen problemer. Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 7.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2009 (redigert) Har du koblet inne et måleaparat i mellom sender og antenne kabel? Dette for og måle sendeefekt og motaksforhold. Alt kan se ok ut men trenger slett ikke være det. Du kan selvsakt ha feil på senderen din. Redigert 7.Mars.2009 av Draco20 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.