Jump to content

Bedre og leie enn å eie båt?

olpi

Recommended Posts

Holder nok ikke med D5L på denne skuta. Den er godt over 50 brt. Men må nok gjøre som enkelte andre Princess eiere - få seg et klass 8 sertifikat i Sverige. Da er det ingen begrensing på størrelse på båten så lenge den bare brukes som lystfartøy.

Jeg synes der er pussig at denne båten er tollet inn i Norge. Bruktmarkedet for en slik båt er minimalt i Norge vil jeg tro - og skal man selge den til utlandet blir det jo et tap på moms og hk avgift. Men det betyr kanskje ikke så mye når far har 1000 millioner i banken :wink:

Jeg lurer litt på hvor de skal legge til med denne skuta. Blir nok litt svær for Hankøsundet og Koster.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
  Sitat
Jeg har i prinsippet råd til å kjøpe en slik båt til privat bruk. Men ideen bak kjøpet er utleie og videresalg i utlandet med fortjeneste

Blir spennende å se hvor båten er registrert. Men kan være at han får momsfradrag dersom båten ligger i et firma. Dog skal man ha tunga i de rette munner for å få til båt i et firma.

Ja, det skal bli spennende å se.

Spør meg om denne forutsetningen vil kunne oppnåes:

".....virksomheten objektivt sett må være egnet til å gi overskudd, om ikke i det år ligningen gjelder, så iallfall på noe lengre sikt. Det er ikke tilstrekkelig at driften isolert sett gir inntekter, hvis de utgifter som pådras ved den aktivitet som utøves, overstiger inntektene."

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...