olpi Startet 8.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 8.Mars.2009 (redigert) Vurderer og selge vår båt og heller leie en noe større båt Må spare litt gjennom året til drivstoff, men det ordner seg vel Bare 130000 for å fylle tankene.... Har vel plass til et par mennesker til så hvis noen andre også er interessert..... Fint om også noen har papirer på å føre båten.... Redigert 8.Mars.2009 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tomcat Svart 8.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2009 God ide! Du har dog ikke så mange plasser til andre folk. Sengeplass til 8 (4 doble lugarer) + mannskapslugar da. Var ombord i båten her i Stavanger. Vel, båt er det ikke lengre, skip er mer beskrivende... Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 8.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2009 (redigert) Vi er bare to + en hund så noen flere kan jeg ta med. RoaldBj eller Bitteliten kan vel kanskje ta "sjåførjobben" og bruke mannskapslugarene "båten" ser jo grei ut DEN Redigert 8.Mars.2009 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 8.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2009 (redigert) Holder nok ikke med D5L på denne skuta. Den er godt over 50 brt. Men må nok gjøre som enkelte andre Princess eiere - få seg et klass 8 sertifikat i Sverige. Da er det ingen begrensing på størrelse på båten så lenge den bare brukes som lystfartøy. Jeg synes der er pussig at denne båten er tollet inn i Norge. Bruktmarkedet for en slik båt er minimalt i Norge vil jeg tro - og skal man selge den til utlandet blir det jo et tap på moms og hk avgift. Men det betyr kanskje ikke så mye når far har 1000 millioner i banken Jeg lurer litt på hvor de skal legge til med denne skuta. Blir nok litt svær for Hankøsundet og Koster. Redigert 8.Mars.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 8.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2009 (redigert) Ja, det holder vel ikke med D5L, men da få vi leie en skipper. Kanskje en fra MR Shoppy som har problemer med tollen Iflg Dag Høili skal den midlertidig fortøyes ved Bjørklund-slippen i Vikane (ved Hankø). Redigert 8.Mars.2009 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 8.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2009 Jeg har i prinsippet råd til å kjøpe en slik båt til privat bruk. Men ideen bak kjøpet er utleie og videresalg i utlandet med fortjeneste Blir spennende å se hvor båten er registrert. Men kan være at han får momsfradrag dersom båten ligger i et firma. Dog skal man ha tunga i de rette munner for å få til båt i et firma. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 8.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2009 (redigert) Han har vel tenkt på utleie og har nok registerert et nytt firma for båtutleie. I hvertfall offisielt (kanskje bare for å slippe mva) Har gitt 51 mill, sier han. Bra rabatt hvis veil pris er 65 mill.. Redigert 8.Mars.2009 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 8.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2009 Da håper jeg han har gode advokater og at han leser dette først Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 8.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2009 Ja, det skal bli spennende å se. Spør meg om denne forutsetningen vil kunne oppnåes: ".....virksomheten objektivt sett må være egnet til å gi overskudd, om ikke i det år ligningen gjelder, så iallfall på noe lengre sikt. Det er ikke tilstrekkelig at driften isolert sett gir inntekter, hvis de utgifter som pådras ved den aktivitet som utøves, overstiger inntektene." Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.