sildåpote Startet 8.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 8.Mars.2009 Jeg skal skifte eksosgjennongføringene(2 stk) på mastercraften min, 3" størrelse. I norgen finnes det nesten bare rustfrie gjennomføringer å få kjøpt, mens i USA får jeg de i plast som de originale. Jeg har propell og ror i messing, eneste stål som er under vann er propellaksling som er beskyttet med anode. Kan jeg komme bort i galvansik korrosjonsproblemer hvis jeg går for rustfrie gjennomføringer? Er gummislange mellom motor og gjennonføringer, skrog er i glassfiber. Sitér dette innlegget Link to post
KDB Svart 8.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2009 Plast er nok det beste. Det som kan skje med rustfrie er at når du trer slangen over gjennomføringen og strammer til med slangeklemmer er at det under klemmene oppstår et område som er oksygenfritt og det kan føre til at stålet tærer bort. Spesielt dersom det er kommet saltvann mellom i tillegg. Det kan hjelpe og bruke sikaflex mellom slange og gjennomføring for å begrense problemet. Sitér dette innlegget Link to post
sildåpote Svart 10.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 Interresant. Da blir det sikkert plast gjennomføringer fra forhandler i usa som spesialiserer seg på ski båter. Noen som har tips til hva jeg skal bruke til tetning mellom skrog og gjennomføring? Hvilken type sikaflex f eks? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.