Jump to content

Eksos gjennomføring under vannlinjen, plast eller rustfritt stål.

sildåpote

Recommended Posts

Jeg skal skifte eksosgjennongføringene(2 stk) på mastercraften min, 3" størrelse. I norgen finnes det nesten bare rustfrie gjennomføringer å få kjøpt, mens i USA får jeg de i plast som de originale. Jeg har propell og ror i messing, eneste stål som er under vann er propellaksling som er beskyttet med anode. Kan jeg komme bort i galvansik korrosjonsproblemer hvis jeg går for rustfrie gjennomføringer? Er gummislange mellom motor og gjennonføringer, skrog er i glassfiber.

Plast er nok det beste. Det som kan skje med rustfrie er at når du trer slangen over gjennomføringen og strammer til med slangeklemmer er at det under klemmene oppstår et område som er oksygenfritt og det kan føre til at stålet tærer bort. Spesielt dersom det er kommet saltvann mellom i tillegg. Det kan hjelpe og bruke sikaflex mellom slange og gjennomføring for å begrense problemet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...