Jump to content

El-installation: Hvad er dette? (Forbina 10000)

MajorAndy

Recommended Posts

Der er så mange her, der ved meget om el-installationer. Kan I hjælpe med at identificere denne ting:

telefon_040.jpg

Det er dingsen i midten af billedet med køleribberne og de tre røde ledninger tilsluttet...

Beklager kvaliteten på telefon-billedet - jeg håber, at der er en, der kan hjælpe, da jeg hader at have ting på båden hvis funktion jeg ikke kender...

Andy

Bør ikke slike være montert med kjøleribbene vertikalt for å få bedre luftgjennomstrømning? Tenker på at varm luft får stige oppover.

Ideelt sett bør de det og det vil nok forlenge levetiden. Min stod med ribbene vannrett og holdt i 12 år før det begynte å ryke av den.

Har dere forresten hørt teorien om at alle elektronikkbokser egentlig inneholder røyk? Så lenge røyken holder seg inni boksen fungerer den bra men i det øyeblikket røyken slipper ut så er det slutt. Vanskelig å argumentere mot denne teorien!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...