Jump to content

Er dere medlem av Sjøassistanse?

John_Kr

Recommended Posts

Hei!

Det var en svær diskusjon om dette her på baatplassen den gang Sjøassistanse ble opprettet.

Du får vel gratis abb. på Praktisk Båtliv samt noe gratis ringetid med VHF. Synes ikke Sjøassistanse skal erstatten Redningselskapet, eventuellt kan det komme i tillegg.

Vi er medlem, men kun fordi det fulgte gratis medlemskap med da faderen tok vhf kurs på messen i Bergen.

Nei, jeg er ikke medlem. Kunne godt tenkt meg å vært det, men synes det blir litt mye å både være medlem av NSSR og sjøassistanse. Er også medlem av en rekke andre maritime foreninger, så jeg har måttet sette en grense.

Skulle jeg ønsket meg noe, måtte det vært at Sjøassistanse og den delen av NSSR's virksomhet som omfatter lystbåter slo sine pjalter sammen og hadde et felles tilbud.

Skulle jeg ønsket meg noe, måtte det vært at Sjøassistanse og den delen av NSSR's virksomhet som omfatter lystbåter slo sine pjalter sammen og hadde et felles tilbud.

Jeg er medlem både i Sjøass. og Redningsselskapets Kystpatruljen, men synes ideen til Lasse har mye for seg.  Imidlertid er det vel et problem at de samme redningsskøytene som hjelper oss småbåtbrukere benyttes også til enhver anen redning til havs?  Således er det vel ikke noe skarpt skille mellom "småbåtdelen" i NSSR og resten av Redningsselskapet?

Kanskje det for oss småbåtbrukere hadde vært bedre med mange av disse små redningskorpsskøytene enn få av de langt større og kostbare redningsskøytene?

:seeya:

Mvh

M/Y Ellen Marie

Er medlem begge steder. Litt unødvendig kanskje. Redningsselskapet får penger av 3 grunner:

- Det gir meg 10% rabatt på forsikringen.

- Det gir meg en fin havnebok.

- De redder meg hvis jeg er i nød.

- De fortener litt støtte for jobben de gjør.

Sjøassistanse er et rent kommersielt tilbud fra Telenor. De fortjener ingen støtte i utgangspunktet og jeg er medlem kun fordi det gir meg flere fordeler enn ulempen med de 390 kronene. Kroner spart direkte. (egenandelsgreia og Praktisk båtliv)

Jeg får 1500 kroner resdusert egenandel. Det er verdt 300 kroner for meg.

(egenandel opp 1500, forsikringspremie ned. Egenandel ned igjen med Sjøassistanse.)

Jeg får 5 gratis nr. av Praktisk Båtliv, deretter rabattert pris.

Et og annet gratis ringeminutt på vhf bruker jeg, men ikke så mange.

Gratis nummeropplysning er en kjekk ting.

Teite ting som ankertauet i propellen, tom for drivstoff, flatt batteri osv er det lettere å plage Sjøassistanse med? Vet ikke, har ikke prøvd.

Kostnader med slep og hjemtransport er dekket i min ordinære forsikring. Dessuten er det vel Redningsselskapet som gjør jobben uansett.

Sier som en kjent bjørn: Ja takk, begge deler.

Lotus

Jeg er medlem både i Sjøass. og Redningsselskapets Kystpatruljen, men synes ideen til Lasse har mye for seg.  Imidlertid er det vel et problem at de samme redningsskøytene som hjelper oss småbåtbrukere benyttes også til enhver anen redning til havs?  Således er det vel ikke noe skarpt skille mellom "småbåtdelen" i NSSR og resten av Redningsselskapet?

Kanskje det for oss småbåtbrukere hadde vært bedre med mange av disse små redningskorpsskøytene enn få av de langt større og kostbare redningsskøytene?

:cheers:

Mvh

M/Y Ellen Marie

Og så er NSSR / Kystpatruljen en stiftelse, mens sjøassistanse er et selskap osv, men ved å tenke litt nytt er det meste mulig. Man har insfrastrukturen, man har kompetansen. Det er kun snakk om organisering, og en måte å fordele utgifter og inntekter på. Norge er for lite til å ha to organisasjoner med delvis overlappende tilbud.

Så dere sier egentlig at jeg bør være medlem av Redningsselskapets Kystpatruljen i stedet for Sjøassistanse (Telenor).

Redningsselskapets Kystpatruljen paturuljerer daglig forbi mitt bosted, dvs kort vei for de å hjelpe oss.

Jeg vil vurdere sterkt å bli medlem der i stedet for Sjøassistensen.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Synes absolutt du skulle prioritere Redningselskapet (NSSR) fremfor Sjøassistanse (Telenor).

Sjøassistanse er noe du kan ha i tillegg om du synes fordelene er verdt pengene.

Synes absolutt du skulle prioritere Redningselskapet (NSSR) fremfor Sjøassistanse (Telenor).

Sjøassistanse er noe du kan ha i tillegg om du synes fordelene er verdt pengene.

Helt enig - her fikk jeg bra hjelp og anbefalinger fra dere.

Takk

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Hei!

Det er hyggelig å se at dere har en oppfatning som faller positivt ut for Redningsselskapet. Vi jobber iherdig med å gjøre vårt nettverk så tett som mulig i forhold til å kunne være der nød på sjøen måtte oppstå. Derfor er det hyggelig å melde om at vi lørdag døpte nok en ny hurtiggående skøyte i Simrad - klassen på Utvær fyr, og at vi i helgen rundt den 20. juni skal døpe nok en Sjøredningskorpsskøyte med base i Trondheim.

Vi ser klart at båtfolket er en gruppe som fortjener vår største oppmerskomhet, og kan love at våre redningsmenn på skøytene er klare for full innsats foran en forhåpentligvis flott båtsesong.

Med ønsket om fred, solskinn og flatt hav, håper vi dere alle får en flott sesong.

Vår servicetelefon for båtfolk, 02016, er åpen fra den 7. juni (Redningsselskapets dag).

Ingvar

Ingvar Johnsen, Redningsselskapet.

De har et visst samarbeid i dag. Sammenslåing derimot? Er det bedre med monopol enn duopol?

Vilket samarbeid ???????????

Utifra infoen ser det ut som om de konkurerer----------------------------------------------------

Når nøden er størst ønsker jeg hjelp fra alle kanter, eller  :smash:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Sakset fra Sjøassistanse sin hjemmeside:

Hvilke fartøy får jeg hjelp av når jeg har problemer?

Sjøassistanse benytter eksisterende beredskapsfartøy som finnes langs hele kysten. Dette kan være en redningsskøyte, skyss/ambulansebåt losbåt eller annet egnet fartøy utfra den situasjon du befinner deg i. Med en slik ordning har vi dekning langs hele kysten og du vil få hjelp når du trenger det.

Kan se ut som samarbeidet går den ene veien  :smash: Sjøassistanse benytter Redninsselskapet til assistanse. Redningsselskapet benytter seg selv til assistanse.

OK, BMO. Enig med deg. Litt drøyt å kalle det samarbeid. Hva med halvveis samarbeid?    :smash:

Lotus

Så dere sier egentlig at jeg bør være medlem av Redningsselskapets Kystpatruljen i stedet for Sjøassistanse (Telenor).

Redningsselskapets Kystpatruljen paturuljerer daglig forbi mitt bosted, dvs kort vei for de å hjelpe oss.

:wink:

Si i fra, så skal jeg verve deg jeg  :smiley::wink:

Geir

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...