Superkul Startet 8.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 8.Mars.2009 (redigert) spennende å se hva bp folket generelt mener om å la ungene sitte foran i baugen med bena hengende utfor og jeg har tatt høyde for redningsvest er på og INGEN SIKRING og heller ikke evnt sittende i sofagruppe foran vindskjerm etc med rene ord sittende usikret foran med bena utfor baugen Redigert 8.Mars.2009 av jab (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Servicemannen Svart 8.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2009 Måtte krysse ved 8 knopp. Barnet er JEG sittende på baugspyt med fjernkontrol til autopilot og øl... Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Superkul Svart 8.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2009 (redigert) ja som jeg nevnte i den andre diskusjoner er det noen som må lære seg og lese - måtte det komme et aldri så lite skjær i sjøen - lurer på om det er fjærnkontrollen eller øllen du hadde prøvd å få med deg i svevet Redigert 8.Mars.2009 av jab (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Sjøtummel Svart 8.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2009 Skal det sitte noen i baugen når jeg seiler må det jo bli foran forstaget. Kan jo ikke risikere at de får en smell av forseilet. Hva blir det neste? Er det noen som innrømmer at de har glemt at barna ligger og sover i lazybagen når de slår eller jibber? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 9.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 jøss ha r du glemt det???? intressant og se utviklingen her - trodde det faktisk var flere som svarte det var greit i høyere farter men det er jo bra Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
enter4u Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 Har ingen små barn, men dattra mi på 17 sitter foran og soler seg. Nå har jo jeg snekke så det går ikke så fort da Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 9.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 da er du vertfall innafor "normalen" Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
BMP Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 Når jeg passerer 25 kn får de som vil lov og sitte freme på baugen. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 9.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 og det tror du på selv??? morsomt med folk med lav iq som alltid skal krangle - provosere og overgå flertallet -gale veien slik utallelse vitner om di hadde ført en rulator kunne di vært farlig for andre Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Servicemannen Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 ...folk med lav iq... Du mener kjedelige A4 mennesker som lever kjedelig A4 liv er dem med høy IQ Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Finn Erik Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 (redigert) Barn er jo et vidt begrep, dersom det hadde vært delt inn i aldersgrupper så hadde det nok vært enklere å svare. Stor forskjell på 4-5 år og 10-12 år Unger regnes vel som barn helt til de er konfermert eller ? Redigert 9.Mars.2009 av Finn Erik Helberg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 -------Har ikke behov for det. Kjøpte ny baugfender ifjor Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Figaro Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 Og her er baugfenderen Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
BMP Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 Jeg får vel tilføye at toppfarten på min båt til nå kun har vært 12kn så det kan komme til og gå en stund før det kommer noen freme i baugen. Men forøvrig hadde du selv hat høy IQ hade du nokk oppfattet dete ut fra båttypen min. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 Ombord hos oss får ingen sitte og dingle noe sted, hverken barn eller voksne. Selv med en marsjfart på 7-8 knop synes jeg dette blir for risikabelt, rett og slett.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
hifo Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 (redigert) BMP ja . la oss for guds skyld krangle om hvem som har høyest iq . jeg vil ikke være med forengangsskyld .-) Redigert 9.Mars.2009 av hifo (see edit history) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Seilaren Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 (redigert) Jeg sprang rundt på snekka vår i 8 knop hele oppveksten. Så aldri noe problem i det... Satt også i baugen og dinglet med bena... Når jeg kjører mod motor med seilbåten sitter også ofte i baugen med taustyring. Redigert 9.Mars.2009 av Seilaren (see edit history) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
BMP Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 Nå var det vel ikke jeg som brakte dette med IQ på banen her. Det var det jab som gjore da han syntes min var foer lav, det kan han da muligens ha ret i men jeg tror ikke han har vært serlig heldigere en meg undr utdelingen. Sitér dette innlegget Link to post
Johannes Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 og det tror du på selv??? morsomt med folk med lav iq som alltid skal krangle - provosere og overgå flertallet -gale veien slik utallelse vitner om di hadde ført en rulator kunne di vært farlig for andre Når man beveger seg ned på dette nivået kan man ikke forvente noen saklig diskusjon. Det var gjerne ikke meningen heller med denne tittelen "hvor mange har barna sittende og dingle foran i baugen". Det at det sitter barn og dingler...... huffameg.... :nono: :nono: Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 9.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 jeg har vertfall såpass iq at jeg ikke sa hvem jeg mente hadde lavere iq men har man hørt det mye kan man jo lett ta det personlig Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
BMP Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 Har du tengt over at jab er sydonymt med tulprat. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 9.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 takk takk - tror du trenger en klem jeg Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Kasund Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 Kar er valget: - Har ikkje unger/har ikkje med unger på tur... :p Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 9.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 da kan du enten late som du har og krysse av eller la vær Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Fanafjord Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 Da er vel konklusjonen klar: Med 130 avgitte stemmer er det tydelig flertall for at det er greit å la unger sitte på baugen. Det ser imidlertid ut at farten bør ikke være større enn fem til åtte knop. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.