Marulf Startet 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 9.Mars.2009 Hei, Er på jakt etter en brukt 9,9hk påhenger til slepejolla. Ønsker ikke å bruke for mye penger på dette, men ønsker samtidig noe som er pålitelig. Noen som har noen gode råd til prisklasse fabrikat og årsmodell jeg bør se etter? Eller kanskje hva jeg bør holde meg unna? Sitér dette innlegget Link to post
balja Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 Jeg anbefaler uten tvil Yamaha 9,9. Vi har hatt vår i 15 år nå. Start og kjør HVER GANG. Den har fått alt for lite vedlikehold og pleie. Men går og går Så en slik fra de siste 15 år anbefaler jeg . Pris?? mvh Balja Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 (redigert) Yamaha 2 takter - gjerne en Vmax. Finnes fortsatt noen få nye til salgs tror jeg hos Yamaha Centeret i Moss. Pris ca 16500 Redigert 9.Mars.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Valianto Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 Er på motorjakt jeg og. Har sett litt på en vmax. Bra motor eller Bitteliten?? Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
Bitteliten Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 (redigert) VI har bare kjørt bår noen timer - men den er tidligere karakterisert som et råskinn for 14 åringer Det er jo en totakter - så den ryker og lukter litt. På den annen side er den rask nok til at vi kan dra tube med tenåring bak. Jeg har ingenting å klage over - bortsett fra at det er vanskelig å få tak i samme motor om noen er litt for interessert i å stjele vår. Redigert 9.Mars.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 hvorfor gjerne vmax? jo, er jo tusen ganger kulere. men dog, tusen ganger mer populær hos tyven. men det er da vel bare en yamaha 9,9 med andre dekaler? Sitér dette innlegget Link to post
Marulf Svart 9.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 Er det slik at det kun er Vmax som er å anbefale? Ligger disse høyt i pris? Hadde i utgangspunktet tenkt meg maxc 10.000 kr Sitér dette innlegget Link to post
-Matros- Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 Tohatsu. lettest og skru på vist noe skulle gå galt. Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
Valianto Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 Så en vmax til salgs på finn for noen uker siden. 03 mod for 9 750 Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
JanS/EIR Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 Nevøen har en Yamaha 9,9----kjempemotor, lettstartet og stillegående. Sprek også. Og enkel å gjøre om til 15 hvis man er interessert i det... mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Bitteliten Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 V-maxen trimmes enkelt til 15 hester Vanlig 9,9 to takt trimmes til 13,7 hester. Utover det er de vel like. Jeg skulle gjerne hatt andre dekaler på min motor - noen tips om hvordan det kan løses? Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 Jeg skulle gjerne hatt andre dekaler på min motor - noen tips om hvordan det kan løses? Det lureste er `Bitteliten` å male over motordekselet med en "grell" farge. Mener jeg leste om en her på forumet som alltid gjorde det med sine nye motorer. Sitér dette innlegget Link to post
kaptein02 Svart 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 Yamaha påhengsmotor skulle passe dine behov. Vmax er ikkje nødvendig, vanlig 9,9 holder lenge og er lett å få 15hk om du skulle trenge det. Har hatt Både Yamaha 9,9 1990 mod og 9,9 (15) 2001 mod.Kvalitetsmotorer. Starter på første draget etter ¨å ha stått i ro heile vinteren Du finn slike motorer i bra/grei stand fra ca. 4-5000 0g oppover,og er svært gjerrige på bensin også! Har også hatt gode erfaringer med Mercury (riktig nok litt tørstere en Yamaha) Sitér dette innlegget Kæptn båtløs... Link to post
johnson Svart 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 har nettop kjøpt ny (brukt) motor, en 9,9 (15) mariner viking til 7750,- Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
Valianto Svart 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 Grattis med kjøpet Johnson! (brus) Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
johnson Svart 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 Ja endelig kan jeg komme meg på sjøen jeg og Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
Fru Jacobsen Svart 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 Jeg skulle gjerne hatt andre dekaler på min motor - noen tips om hvordan det kan løses? Sikkert en guttevalp som vil bite av seg en finger for å få bytta lokk med deg Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Baywatch Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Når det gjelder Yamaha, er det verd å merke seg et modellskifte, tror det var i 1996. Da fikk den bl.a frontmontert girskift. Støymessig kommer denne modellen godt fra det, ifølge omtaler skal det være liten forskjell fra tilsvarende firetaktere fra samme tid. Effektmessig er den helt i toppen, og kvaliteten er super Har nettopp solgt en sånn, den hadde da fungert prikkfritt i 11 år. Sitér dette innlegget Link to post
Marulf Svart 16.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 Har funnet en 2004mod Johnson 4takt 9,9. Er dette en bra motor? Skal ha den på en GH10 samt 10 fot gummibåt (slepejolle). Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 Det er vel en Suzuki med annet navn og farger, så vidt jeg vet. Og det skulle vel garantere for kvaliteten Sitér dette innlegget Link to post
Valianto Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 Har du link ? 4taktere er jo litt tunge så på gummibåten ville jeg gått for 2takt men.. Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
Marulf Svart 16.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 Har desverre ikke link da den ikke ligger på nettet. Er også litt bekymret for tyngden. Noen som har peiling på mye denne veier, og hvor mye feks.en 2 takter 9,9 yamaha veier? Sitér dette innlegget Link to post
Valianto Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Tror de veier 37-39kg(?) .. Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
steoye Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Har desverre ikke link da den ikke ligger på nettet. Er også litt bekymret for tyngden. Noen som har peiling på mye denne veier, og hvor mye feks.en 2 takter 9,9 yamaha veier? 36 kg. var det vel?! Sitér dette innlegget Link to post
prin435 Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 36 kg. var det vel?! Stemmer det :) Kortstammet Yamaha 9.9/15 hk veier 36 kg :) Har en Yamaha 9.9 gjort om til 15 hk, den går veldig bra og starter alltid meget lett! Drar faktisk voksne på vannski(med litt teknikk) dette går helt fint. Har fungert meget tilfredstillende mens vi har hatt den skiftet impreller en gang bare. Har enda ikke kommet utfor å bli frakjørt av en annen Gummibåt med 15 hk enda. Dette kan ha mye med båten å gjøre, men andre merker enn Yamaha henger etter. Yamahaen er også imponerende støysvak sammenlignet med Mercury/Mariner, Johnson og Tohatsu. Den motoren vi har er en 99modell Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.