Jump to content

Hvor kan man kjøpe gardinskinner til å klemme fast under listene?

Aloha II

Recommended Posts

Hei.

Er det noen som har en idé om hvor jeg kan få kjøpt sånne skinner til å klemme fast bak vinduslistene, til å henge opp gardinene i. Har sett dette i flere båter, men finner det ikke i noen utstyrs sjapper.

MVH

Henrik

Med vennlig hilsen

Henrik Nygaard

Sjøman, er dette de gamle små silentgliss skinnene som fantes på midten av 60tallet tror de er 6mm høye eller deromkring.

i såfall er jeg på jakt etter en god del meter av denne i aluminium farge. Dersom du har bilde av en hadde det vært supert.

Med vennlig hilsen

Kim Krohg

M\Y Champagne

Furuholmen&Scheen 32'

Reg: C777

Hei Sjøman takk for raskt svar, den skinnen jeg er på jakt etter har ikke flens, hos meg blir den skrudd med noen mikroskopiske skruer i selve skinnen inn mot der det skal skrus (vertikale skruer) så er det noen g utseende nylon hemper til å henge opp gardinen med. Jeg har på følelsen at det er denne skinnen du beskriver bare uten flens.

Er denne du har på lager?: mpr_10250_00_hd_1025.gif

Mvh

Kim Krohg

M\Y Champagne

Furuholmen&Scheen 32'

Redigert av MY Champagne (see edit history)

Supert Sjøman!

Da tar jeg å måler opp hvor mange meter jeg trenger for å dekke rundt i kabinene når jeg er i båten neste gang.

Så sender jeg deg en bestilling. En annen liten ting, har du disse små stop mutter\skruer til endene av skinnen også?

Mvh

Kim Krohg

M\Y Champagne

Furuholmen&Scheen 32'

c777.jpg

For et smykke av en båt du har!

Jeg har noe som kalles vristoppere det er en glider med øye som kan "låses"fast i enden eller hvor som helst ellers på skinnen.Veldig praktisk,så har man gardinene alltid pent på plass. Så bare mål opp du ig send meg en mail.

Mvh.Sjøman.

• 3 uker senere...

Kjøpte selv gardinskinner fra Silent Gliss, bestilt gjennom Dahls Interiør AS på Hønefoss. Utmerket service og etter noen dager kom transportøren med pakken kjørt hjem til meg. De leverer også kroker, glidere og tilbehør som er spesielt for Silent Gliss.

Festet disse uten en skrue, bare ved å legge de bak den innvendig vinduramma.

Et år senere var akterkabinen for tur og da fikk jeg levert på posten ferdig kappet fra importøren uten tillegg i prisen.

Resultatet ble også bra.

Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig..

• 14 år senere...

Drar opp en litt gammel tråd her.
Men noen som vet hvor man kjøper disse fortsatt?

Har prøvd å søkt rundt på hele nettet, men finner ikke denne typen.
Mulig jeg må oppsøke Kid butikk eller noe?

Finner noe på aliexpress, men tenker å sjekke her hjemme først.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...