Jump to content

wallas 3200 soter ned

m/s draugen

Recommended Posts

dette til tross for at i april-08 var den inne for full service.Det ble påpekt da at pga.dårlig kvalitet på parafin fikk jeg da problemer.Etter dette har jeg fulgt wallas råd ang.olje,men.

Den ville ikke starte i helga så den ble skrudd ut.Pluss nedsotet så må jeg skifte glødespiral og brennpute/veke.Litt argelig da det kostet meg 5000,-i fjor for full overhaling og skifte av en masse deler.

MEN,er det slik at wallasen ikke er egnelig på vinterstid?

Den er montert mellom skottene så den står så og si ute.Typen er 3200

Redigert av m/s draugen (see edit history)

Spenningen var ok.14,2v.Ladderen var på.Snakket med wallas i dag.Han bablet noe pumpepuls på lav/høy og brennluft på lav/høy.

Pumpepuls lav:10 slag på 16.5 sek

høy:0.87 slag på 16.5 sek

Brennluft lav:5.3v

høy:6.3v

Slik skulle det være med de nye kretskortene.

Ja vell...............?

Jeg Hadde også 3200 tidligere. Ikke vet jeg hvor mange ganger den var hos Wallas norge for sjekk og justering, men det var ikke få. Prøvde også alle råd ang. montering, lampeolje og spenning jeg fikk fra Wallas. Jeg måtte skifte repsett i den så og si hver eneste helg vi hadde brukt båten.Hvis jeg var så heldig å få tent den på fredagen så måtte den brenne for fullt hele helgen, turde ikke å stoppe den. Det jeg til slutt gjorde for å få varme i båten når jeg ville og ikke når Wallasen ville, var å sette den på land og montere inn en Webasto air top 5000. Etter det har det vært lunt og godt ombord uten et eneste feilslag. ALDRI MER WALLAS.

Merkelig draugen. Var det ikke i fjor du hadde service på den hos Wallas? Føler meg nesten litt skyldig som anbefalte deg det.... Skulle ikke forundre meg om Wallas Norge var villige til å se på den igjen, når det ikke er lenger siden du hadde den der.

Vår 3200 har fungert perfekt i 3 år etter en service hos Wallas. Bruker også Shell fritidsparafin. Tenner lett, varmer godt og soter ikke.

Jeg ser noen er særdeles misfornøyd med Wallas, men jeg er storfornøyd.

Skal rengjøre den i morgen og bytte delene som må til.550.-for ett rep.sett :eek:

Mente at jeg kunne få redusert pris når jeg bestilte delene pga."akkurat"hatt den på service og brukt 5000,-,men nei.Men skulle den ikke bli bedre var det bare å sende den inn for utredning.................

Skulle den etter kort tid få de samme symptomer byttes den med en eber.

• 8 måneder senere...

Hvordan det gikk...........

Sendte den inn til wallas og fikk en gjennomgang og dokumentasjon at alt etter testing fungerte.Dette var noe de forøvrig ikke tok seg batalt for,gratis postgang begge veier.

La den ut på Finn og solgte den med vedlagt dok.papir fra wallas.Kjøpte så en eber d2.(av bavarie morten)og det har aldri vært så varmt i båten før.Strålende fornøyd.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...