Jump to content

Erfaringer med Steady 460 (?)

CarlOtto

Recommended Posts

Heisann,

Jeg lurer på å kjøpe en båt til. Var å så på en Steady 460 i dag. Den er til salgs med en 40hk 4takt mariner.

Båt og motor var ny i 2008 (overligger i fra 2007). Følger med "full pakke" med rails, styrekonsoll og targabøyle.

Noen som har erfaring med disse Steady 460-båtene? Hvordan de er i sjø, bølger og er for eksempel baugen for "butt" i forhold til andre vanlige glassfiberbåter? Jeg trenger en arbeidsbåt / pendlerbåt i mellom fastlandet og hytta vår som er på ei øy. Så da frister det med en sånn Steady-type båt; altså enten Steady 460, Pioner 15, AL 460, River 450 eller lignende.

Tips og tilbakemeldinger tas i mot med stor takk :) "Haster litt" for selger hadde en annen interessert budgiver.

Carl Otto

Redigert av CarlOtto (see edit history)
Lettvint båt, men den skvetter mye. Må regne med å dusje selv om det nesten ikke er bølger.

Ok.. Takk for tilbakemelding. Det er jo litt rart egentlig, men, er det på grunn av at båten er så lav? Er det "pontong-design" som gjør det?

Får ta å se om jeg kan få prøve en sånn båt en gang. Den jeg så på i går ble solgt over telefon til en annen kar like før jeg skulle by på den... :headbang: men kjøperen kommer å henter den om noen dager og da skal den sjøsettes, så kanskje jeg kan få lov til å sitte på litt i båten sånn at jeg vet hvordan den er til neste gang en sånn dukker opp til salgs.

Carl Otto

Tlf: 93625007

Redigert av CarlOtto (see edit history)

Heisann, kan kanskje utdype mons sitt svar. Denne båten spruter mye ja, og det stemmer at det er fuktig.Dette er fordi man ikke får noen form for baugløft, så bøten "stagger" i bølger. Jeg regner også med at du ønsker å oppnå god fart med denne båten. Det gjør du ikke. Båten er overraskede ueffektiv, den har ikke sjans mot en 380 med 25 hk på hekken. Jeg ville råde deg til å titte litt høyere opp i segmentet, på Steady 520, som virker mer lovende. Vurderte selv AL, da i 320 versjon, men disse ble også avskrevet fordi de er tunge og har samme problem. River hører jeg mye godt om Pioner er jo også gode båter, kanskje en Supersport hadde vært noe?

buster har sjøegenskaper til langt over targaen på de fleste andre båter, mange kjøper dem ikke for de dem synes de ser stygge ut og derfor antar de at de har sugne sjøegenskaper... DETTE ER IKKE SANT! Noen venner av meg har en buster L og den går som et svin i bølger der andre bøter må slakke av på farten kan man ligge stødig bortover i 30 knop forbi de andre bøtene... ANBEFALES!

(PS: jeg synes ikke dem ser så stygge ut)

Navn: Erlend

Sted: Bergen

Båt: Viksund with 320 rider

Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...