CarlOtto Startet 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 9.Mars.2009 (redigert) Heisann, Jeg lurer på å kjøpe en båt til. Var å så på en Steady 460 i dag. Den er til salgs med en 40hk 4takt mariner. Båt og motor var ny i 2008 (overligger i fra 2007). Følger med "full pakke" med rails, styrekonsoll og targabøyle. Noen som har erfaring med disse Steady 460-båtene? Hvordan de er i sjø, bølger og er for eksempel baugen for "butt" i forhold til andre vanlige glassfiberbåter? Jeg trenger en arbeidsbåt / pendlerbåt i mellom fastlandet og hytta vår som er på ei øy. Så da frister det med en sånn Steady-type båt; altså enten Steady 460, Pioner 15, AL 460, River 450 eller lignende. Tips og tilbakemeldinger tas i mot med stor takk :) "Haster litt" for selger hadde en annen interessert budgiver. Carl Otto Redigert 9.Mars.2009 av CarlOtto (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 Lettvint båt, men den skvetter mye. Må regne med å dusje selv om det nesten ikke er bølger. Sitér dette innlegget Mons Link to post
CarlOtto Svart 10.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 (redigert) Lettvint båt, men den skvetter mye. Må regne med å dusje selv om det nesten ikke er bølger. Ok.. Takk for tilbakemelding. Det er jo litt rart egentlig, men, er det på grunn av at båten er så lav? Er det "pontong-design" som gjør det? Får ta å se om jeg kan få prøve en sånn båt en gang. Den jeg så på i går ble solgt over telefon til en annen kar like før jeg skulle by på den... men kjøperen kommer å henter den om noen dager og da skal den sjøsettes, så kanskje jeg kan få lov til å sitte på litt i båten sånn at jeg vet hvordan den er til neste gang en sånn dukker opp til salgs. Carl Otto Tlf: 93625007 Redigert 10.Mars.2009 av CarlOtto (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Taucher Svart 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 Heisann, kan kanskje utdype mons sitt svar. Denne båten spruter mye ja, og det stemmer at det er fuktig.Dette er fordi man ikke får noen form for baugløft, så bøten "stagger" i bølger. Jeg regner også med at du ønsker å oppnå god fart med denne båten. Det gjør du ikke. Båten er overraskede ueffektiv, den har ikke sjans mot en 380 med 25 hk på hekken. Jeg ville råde deg til å titte litt høyere opp i segmentet, på Steady 520, som virker mer lovende. Vurderte selv AL, da i 320 versjon, men disse ble også avskrevet fordi de er tunge og har samme problem. River hører jeg mye godt om Pioner er jo også gode båter, kanskje en Supersport hadde vært noe? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Hva med en aluminiumsbåt som f.eks Buster M? Burde ha sjøegenskaper som merkbart overgår mykplastbåtene Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
johnson Svart 12.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2009 buster har sjøegenskaper til langt over targaen på de fleste andre båter, mange kjøper dem ikke for de dem synes de ser stygge ut og derfor antar de at de har sugne sjøegenskaper... DETTE ER IKKE SANT! Noen venner av meg har en buster L og den går som et svin i bølger der andre bøter må slakke av på farten kan man ligge stødig bortover i 30 knop forbi de andre bøtene... ANBEFALES! (PS: jeg synes ikke dem ser så stygge ut) Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
Ask Svart 12.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2009 Dykkeklubben min hadde ein Buster Magnum eit par år. Den sokk tre ganger på mindre enn to år. Alle gangane i hamn under gode tilhøve og med uforklarlege årsakar. Eg er svært nøgd med vår River 350 med 15 hk motor. Ulempen med hardplastjollene er at dei er tunge og flatbotna, men dei er svært solide og stødige. Ask Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2009 ... men de mindre buster-båtene er skummet i sidene såvidt jeg husker Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.