Jump to content

Teakplanker frå Biltema - bra til teakdørk?

bellen

Recommended Posts

Jeg var innom den digre nye Biltema her i Kristiansand i dag, Norges største Biltema, og de hadde nok Teak til å pusse opp stua her, nesten...

Plankene så fine ut. Man kan virkelig kjenne at Teak er et "fett" treslag når man tar på det, inneholder mye fett.

Båtavdelinga på den nye Biltemabutikken var som en middels liten båtutstyrsbutikk, kjempebra!

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Om det er bra kvalitet ser du jo på stavene/bordene :De skal i så fall være tettvokst (mange og liten avstand mellom åringene ) i tillegg så bør de være kantskjærte. Det vil si at åringene står mest mulig loddrett når du ser på enden av staven/bordet. Stavene har da også et stripet og ikke et flamet mønster på den breie flaten av staven/bordet.

Jeg var innom den digre nye Biltema her i Kristiansand i dag, Norges største Biltema,......

Båtavdelinga på den nye Biltemabutikken var som en middels liten båtutstyrsbutikk, kjempebra!

Nok en grunn til å flytte fra Østlandet til Sørlandet. Jeg kommer i mai... :flag:

Er det noen form for "sertifisering" av denne teaken? Hvor kommer den fra? At noen peker på at den kan være hurtigvoksende kan jo tyde på at den kommer fra en plantasje et sted, ikke direkte fra regnskogen... Noe som kan være et pluss i globalt perspektiv.

Pero.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...