Birchwood 320 Startet 16.Mai.2004 Del på Facebook Startet 16.Mai.2004 Hvilket tetningsmiddel bruker eg om eg skal bygge om dieselreturen på min motor.. Før satt der en V8 bensin og returen på denne gjekk rett ned i tanken og ikke under drivstoff nivået.. Med det resultat at der kommer falsk luft i dieselen.. Trenger altså et rør ned i tanken og trenger vel et stoff rundt røret for å tette rundt røret.. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ [glow=red,2,300]Klippet fra et innlegg i den "andre båtplassen" [/glow] Spesielt på båter med tanken litt under motornivået. Det kom luft i systemet. Først da de la returen på diesel ned i tanken (eget rør)ble det "liv i leiren". Røret måtte slutte under dieselnivå. Teorien den gang var at returen rant sakte ut etter motoren var stoppet og ble etterfylt med luft fra tanken og dermed kom det luft i dieselpumpen eller filtrene Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
will Svart 16.Mai.2004 Del på Facebook Svart 16.Mai.2004 Om du har det som idag og bare lager en bukt på retur-slangen slik at det nederste punktet er i høyde med bunn i dieseltanken. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 16.Mai.2004 Del på Facebook Svart 16.Mai.2004 På min motor har jeg to returer på dieselen, en fra dysene og en fra finfiltrene (ventil på 0.75 kg). Disse har jeg koblet sammen før de går innigjen på den ene tanken. Tankene er utlignet og ligger under pumpenivå. Dette har fungert ok i all sin tid... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Hulda Svart 16.Mai.2004 Del på Facebook Svart 16.Mai.2004 Det kan naturligvis komme litt an på typen motor. De USA-motorene jeg kjenner spesifiserer dieselretur over dieselnivået eller enten/eller (m.a.o. det spiller ingen rolle). Det skal sitte en trykkreguleringsventil i dieselpumpen som sørger for at leveringstrykket inne i pumpen er "konstant". Denne ventilen har også den funksjonen at det ikke kan komme luft inn bakveien. Er denne ventilen defekt, vil heller ikke pumpen får det rette dieseltrykket, og motoren vil heller ikke gå slik den skal. Hulda kjøerer "over væskenivå"-varianten. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 16.Mai.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2004 De USA-motorene jeg kjenner spesifiserer dieselretur over dieselnivået eller enten/eller (m.a.o. det spiller ingen rolle). Det skal sitte en trykkreguleringsventil i dieselpumpen som sørger for at leveringstrykket inne i pumpen er "konstant". Denne ventilen har også den funksjonen at det ikke kan komme luft inn bakveien. Er denne ventilen defekt, vil heller ikke pumpen får det rette dieseltrykket, og motoren vil heller ikke gå slik den skal. Ok.. Den ventilen du snakker om er ny.. Den har eg skiftet sjøl.. Da skal ikke dette være et problem.. Takk for svar.. Nytt spørsmål.. Eg tok ut injektorpumpen for å få denne sjekket.. Eg satt og funderte på hvordan den virker.. Eg dreide på akselen og diesel spruten stod ut.. En kjempestråle.. Men den spruten kom ut der dieselen skal inn.. uannsett vilken vei eg snudde på akselen.. Er dette normalt da???? Ingen diesel kom der den skulle.. Vet jo at eg ikke kan se om den er defekt på denne måten men bare lurer.. Om dette skulle være tilfelle at dieselen slår tilbake så er vel dette svaret på mine problemer.. Noen som har prøvd dette??? Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Hulda Svart 17.Mai.2004 Del på Facebook Svart 17.Mai.2004 Wellcraft, det er den ventilen jeg snakker om. Den sitter inne i høytrykkspumpen og skal sørge for at dieselen får høyt nok tilløpstrykk. Spruter dieselen ut av innløpet uten motstand fra dysene, virker det som at det ikke er noen funksjon fra en slik ventil tilstede. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.