SandAnker Svart 4.April.2009 Link til dette innlegget Svart 4.April.2009 Dere får kose dere på fjorden i påsken Jeg begynner pussen i morgen Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 4.April.2009 Link til dette innlegget Svart 4.April.2009 For meg er Påska hyttetur og skigåing, men straks etter Påske begynner båtpussen. Vi har felles utsett helga den 25-26. april. Jeg har i mange år tatt til orde for at de som bruker Påska til båtpuss, og er ferdig i god tid før utsett, hjelper oss andre, som ligger noe etter tidsplanen. Har pussig nok ikke fått så mye respons på dette. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Verrie Svart 5.April.2009 Link til dette innlegget Svart 5.April.2009 Påsken tilbringes også i år i båten. Noen valgte i år å være hjemme grunnet andre aktiviteter. Været er sålangt meget bra. Litt ny erfaring var det å gå i tett tåke fra Grimstad til Lillesand som tidvis var vel tett, men artig å ha gjort dette også. Jeg tenkte jeg skulle legge ut stemningsbilder. Kona har "gått av skaftet" også i år mht til påskepyntet båt. Vi skal etterhvert se om vi kan treffe noen andre bp-medlemmer utover påsken bortetter Kristiansand, Mandal traktene..... Litt stemningsbilder fra Small Sand City : Kommunen har overtatt havnen i Lillesand. Og med det har det blitt langt bedre strømdekning enn tilfellet var før : Lillesand er en by vi veldig gjerne besøker. Flotte områder. Men ikke om sommeren. Da er det for mye støy, for mye folk for meg, men Lillesand er veldig "pulserende" da og det er flott for dem som ønsker det : Man kan hele tiden finne flotte objekter, selv for meg som ikke er flink til fotoapparater : Våren er kommet langt i Lillesand : Men så var det min bedre halvdels pynting av båt da. Jeg viser et lite knippe pyntesteder. Gidder ikke ta bilder av alle steder. Til og med kjøkken benken er pyntet opp. Det ble jo veldig pent da ! : Til sist vil jeg vise bilde av 2 av barna våre. Jeg er flau over at de slår meg overlegent i sjakk. Det er tydligvis noe jeg må lære meg : Ha en fin påske allesammen. Sitér dette innlegget Link to post
Jonas Svart 5.April.2009 Link til dette innlegget Svart 5.April.2009 Vi satser også på Helgøysund, men siden vi ikke kan komme før på askeonsdag, blir det kanskje litt vrient med plass Ja ja, askeonsdag var 25. februar i år. Du må nok finne en annen onsdag nå. Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 5.April.2009 Link til dette innlegget Svart 5.April.2009 Det må jeg si Verrie, det der var verri much påske :-) hehe.. Skikkelig påskekos :-) Vi sees :) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Tore B Svart 5.April.2009 Link til dette innlegget Svart 5.April.2009 Påskemålet i år er Strømstad, reiser fra Oslo i morgen og satser på fint vær. Blir to dager i Fredrikstad før vi drar vidre nedover, satser på å møte flere BP medlemer i Strømstad/Koster området. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 5.April.2009 Link til dette innlegget Svart 5.April.2009 Påsken tilbringes også i år i båten. Noen valgte i år å være hjemme grunnet andre aktiviteter. Været er sålangt meget bra. Litt ny erfaring var det å gå i tett tåke fra Grimstad til Lillesand som tidvis var vel tett, men artig å ha gjort dette også. Ser du ligger på din "vanlige" plass, men nå er det jo god plass i havnen! Ikke lett å være anonym i båten din og jeg så deg komme ut av tåka inn fjorden her om kvelden. Var det litt mye røyk fra deg? Fantastisk å komme ned hit til Lillesand hvor våren er kommet for i Asker kunne jeg på på skaren på en meter snø i hagen, men i morgen er det tilbake til striskjorta og havrelefse igjen for noen må jo holde Norge åpent også i påsken! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
baatsman Svart 5.April.2009 Link til dette innlegget Svart 5.April.2009 Båtpåske hadde vært mål også, men med 3 stk på feberlista er ikke båtpussen ferdig. Meningen var Strømstad/Koster fra tirsdag-Lør. Men dette blir nok båtpuss i steden, drar til Hong Kong mandag. Men uansett blir det noen netter i båten i forbindelse med puss da. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Verrie Svart 5.April.2009 Link til dette innlegget Svart 5.April.2009 Ikke lett å være anonym i båten din og jeg så deg komme ut av tåka inn fjorden her om kvelden. Var det litt mye røyk fra deg? Anonym? Ikke så lett å legge merke til oss vel ? Jeg tuslet stort sett for tomgang fra Grimstad til Skauerøya. Tenkte jeg måtte "blåse ut litt" innover fjorden. De fleste motorer ryker en anelse mer da, men vi ryker litt når vi gir på litt ja........ Ja, Asker har fortsatt mye snø. Er der bortimot hver uke i møter. Mange jeg møter er møkk lei snøen nå..... Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 5.April.2009 Link til dette innlegget Svart 5.April.2009 Kona har "gått av skaftet" også i år mht til påskepyntet båt.Men så var det min bedre halvdels pynting av båt da. Jeg viser et lite knippe pyntesteder. Gidder ikke ta bilder av alle steder. Til og med kjøkken benken er pyntet opp. Nips heaven - Avdeling Grimstad ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Bergen Svart 5.April.2009 Link til dette innlegget Svart 5.April.2009 Jeg tenkte jeg skulle legge ut stemningsbilder. Kona har "gått av skaftet" også i år mht til påskepyntet båt. Det ble jo veldig pent da ! : Ha en fin påske allesammen. Dette var jo koselig. Men det er greit at du har stor båt, men det finnes vel endel nyttetrafikk i området som lager bølger som er velegnet til å lage gul potpurri på dørken under seilas? Eller er det lagt inn 3 timers sjøklargjøring før avgang? Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 5.April.2009 Link til dette innlegget Svart 5.April.2009 Påskemålet i år er Strømstad, reiser fra Oslo i morgen og satser på fint vær. Blir to dager i Fredrikstad før vi drar vidre nedover, satser på å møte flere BP medlemer i Strømstad/Koster området. Du får se etter oss vimpelen henger i vhf antenna. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Lysholm Svart 5.April.2009 Link til dette innlegget Svart 5.April.2009 Påsken med båt her er lagt til å henge på siden med poleringsfilla i hånda....så ligge under med rulla - så blir det båttur, Ship ohoi dere som allerede er på sjø`n kos dere Sitér dette innlegget Min båthistore hittil:Armstrong 7ft,With8,with10,Terjesenjolle,A-jolle,Hurricane 370,Hurricane 470,Quicksilver380e,Kragerøsnekke 24ft,Searay 23fot, Nidelv 28 m/Zodiac 270 (bakpå). LE7815, MMSI 257930490 Link to post
Mariell Svart 5.April.2009 Link til dette innlegget Svart 5.April.2009 Påskemålet i år er Strømstad, reiser fra Oslo i morgen og satser på fint vær. Blir to dager i Fredrikstad før vi drar vidre nedover, satser på å møte flere BP medlemer i Strømstad/Koster området. Jeg setter kursen mot Strømstad i morgen formiddag. Blir liggende ett par dager før vi går videre, hvis været tillater det. Blir i Nordrre Bohuslen i hel påsken. Satser på å se noen BP vimpler. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Verrie Svart 6.April.2009 Link til dette innlegget Svart 6.April.2009 Eller er det lagt inn 3 timers sjøklargjøring før avgang? Hei. Der er svært lite nyttetrafikk for tiden så det er ikke noe problem. Vi pleier heller ikke rydde så mye før vi løsner fortøyninger. Riktinok ruller vi noe, vi er ranke, men det er rolige bevegelser hele veien slik at snipssnaps ikke er noe problem. Vi har nå fulle vanntanker/dieseltanker og veier vel rundt 57 tonn tenker jeg.... Da blir det rolig ombord. Men jeg må lege til at det er svært hyggelig ombord, og det været vi har i dag er jo bare helt knall. Har sittet ei god stund oppe på flybrigde og lest aviser, i tynn skjorte. Varmt. Kunne dette bare vare ???? Sitér dette innlegget Link to post
Per Harald Svart 6.April.2009 Link til dette innlegget Svart 6.April.2009 Bavaria.Morten Hadde planer om siste tur med Jodaen før Bavariaen ble levert, men trur du ikke den ble solgt i går da...... Da er det bare å plukke ut påsketuren igjen og sitte å lese om dere i påsken. Må si at jeg kjenner rastløsheten når jeg leser om dere som skal treffes på Koster i påsken. Jodaen går som planlagt på vannet i morgen, men det hjelper så lite... sukkk. God påske til dere alle og måtte været bli noe bedre en meldingen sier. Kansje vi får mønstre på Tiara i Strømstad i slutten av påsken. Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
roaldbj Svart 6.April.2009 Link til dette innlegget Svart 6.April.2009 I dag har jeg tilbakelagt litt over 6 mil på Golsfjellet. Jeg håper at BP-medlemmene legger ut noen bilder fra Koster, enten på G.E. eller i denne tråden. Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 6.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2009 Det ser ut til at den planlagte påsketuren til Norheimsund går fløyten i år. Held på med eit oppussingsprosjekt av treverket i styrhuset (og det er ein del...) som tek lengre tid enn eg trudde. Ikkje er vermeldingane så lovande heller. Men forhåpentlegvis blir eg ferdig i løpet av påska, og då blir det nok litt småturar, - kanskje med overnatting også. Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Hobby 430 Sport Svart 7.April.2009 Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 Noen som koser seg i Sauda i påsken synd at de ikke passe med noe båtur i år http://www.h-avis.no/section/video/1225&id=733 Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Tommy_H. Svart 7.April.2009 Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 Har vært på Bakkasund Austevoll siden fredag. Flyttet oss til Bekkavik igår og ligger der nå. Ligger nå 10 båter her. Dagen begynte bra, men nå er det gått over til øs pøs. Men det er jo nesten en uke igjen av påsken, så vi lever i håpet. Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
Ulv I Svart 7.April.2009 Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 Ligger nå i Olav sundet (Ny-Hellesund, vest for kr.sand).. Regner, dvs bøtter ned. men vi stor koser oss.. regner med bedre vær i morgen :-) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Salt Svart 7.April.2009 Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 Eneste BP-vimpel i Ekenäs-havna er her, men det er da noen flere båter her! Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
orkan Svart 7.April.2009 Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 Båtpåsken min ble innledet i dag Dagen begynte med å få båten ut av "hiet": Endelig på vannet: ute på feltet: fint vær i ettermiddag: litt fangst ble det også,ikke mye å skryte av,men stampen ble fyllt på en liten ettermiddagsstund: God påske Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 7.April.2009 Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 Flotte påske/vår bilder orkan. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 7.April.2009 Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 Jeg følger med i denne tråden selv om jeg nå ferdes ca 1100 meter over havet. Jeg fikk i dag med meg 65 km på ski og tenkte mye på sommerens seilas til bl.a. Anholt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.