Jump to content

Båt-påske 2009

JanB

Recommended Posts

For meg er Påska hyttetur og skigåing, men straks etter Påske begynner båtpussen. Vi har felles utsett helga den 25-26. april.

Jeg har i mange år tatt til orde for at de som bruker Påska til båtpuss, og er ferdig i god tid før utsett, hjelper oss andre, som ligger noe etter tidsplanen. Har pussig nok ikke fått så mye respons på dette.

Påsken tilbringes også i år i båten. Noen valgte i år å være hjemme grunnet andre aktiviteter. Været er sålangt meget bra. Litt ny erfaring var det å gå i tett tåke fra Grimstad til Lillesand som tidvis var vel tett, men artig å ha gjort dette også.

Jeg tenkte jeg skulle legge ut stemningsbilder. Kona har "gått av skaftet" også i år mht til påskepyntet båt.

Vi skal etterhvert se om vi kan treffe noen andre bp-medlemmer utover påsken bortetter Kristiansand, Mandal traktene.....

Litt stemningsbilder fra Small Sand City :

Kommunen har overtatt havnen i Lillesand. Og med det har det blitt langt bedre strømdekning enn tilfellet var før :

bilder_overfoert_050409_007.jpg

Lillesand er en by vi veldig gjerne besøker. Flotte områder. Men ikke om sommeren. Da er det for mye støy, for mye folk for meg, men Lillesand er veldig "pulserende" da og det er flott for dem som ønsker det :

bilder_overfoert_050409_013.jpg

Man kan hele tiden finne flotte objekter, selv for meg som ikke er flink til fotoapparater :

bilder_overfoert_050409_022.jpg

Våren er kommet langt i Lillesand :

bilder_overfoert_050409_026.jpg

Men så var det min bedre halvdels pynting av båt da. Jeg viser et lite knippe pyntesteder. Gidder ikke ta bilder av alle steder. Til og med kjøkken benken er pyntet opp.

Det ble jo veldig pent da ! :

bilder_overfoert_050409_031.jpg

bilder_overfoert_050409_032.jpg

bilder_overfoert_050409_034.jpg

bilder_overfoert_050409_036.jpg

bilder_overfoert_050409_039.jpg

Til sist vil jeg vise bilde av 2 av barna våre. Jeg er flau over at de slår meg overlegent i sjakk. Det er tydligvis noe jeg må lære meg :

bilder_overfoert_050409_037.jpg

Ha en fin påske allesammen.

Påsken tilbringes også i år i båten. Noen valgte i år å være hjemme grunnet andre aktiviteter. Været er sålangt meget bra. Litt ny erfaring var det å gå i tett tåke fra Grimstad til Lillesand som tidvis var vel tett, men artig å ha gjort dette også.

Ser du ligger på din "vanlige" plass, men nå er det jo god plass i havnen! :wink:

Ikke lett å være anonym i båten din og jeg så deg komme ut av tåka inn fjorden her om kvelden. Var det litt mye røyk fra deg? Fantastisk å komme ned hit til Lillesand hvor våren er kommet for i Asker kunne jeg på på skaren på en meter snø i hagen, men i morgen er det tilbake til striskjorta og havrelefse igjen for noen må jo holde Norge åpent også i påsken!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Ikke lett å være anonym i båten din og jeg så deg komme ut av tåka inn fjorden her om kvelden. Var det litt mye røyk fra deg?

Anonym? Ikke så lett å legge merke til oss vel ? :rolleyes:

Jeg tuslet stort sett for tomgang fra Grimstad til Skauerøya. Tenkte jeg måtte "blåse ut litt" innover fjorden. De fleste motorer ryker en anelse mer da, men vi ryker litt når vi gir på litt ja........

Ja, Asker har fortsatt mye snø. Er der bortimot hver uke i møter. Mange jeg møter er møkk lei snøen nå.....

Jeg tenkte jeg skulle legge ut stemningsbilder. Kona har "gått av skaftet" også i år mht til påskepyntet båt.

Det ble jo veldig pent da ! :

Ha en fin påske allesammen.

Dette var jo koselig. Men det er greit at du har stor båt, men det finnes vel endel nyttetrafikk i området som lager bølger som er velegnet til å lage gul potpurri på dørken under seilas? Eller er det lagt inn 3 timers sjøklargjøring før avgang? :easter:

Påsken med båt her er lagt til å henge på siden med poleringsfilla i hånda....så ligge under med rulla - så blir det båttur, Ship ohoi dere som allerede er på sjø`n kos dere

Min båthistore hittil:Armstrong 7ft,With8,with10,Terjesenjolle,A-jolle,Hurricane 370,Hurricane 470,Quicksilver380e,Kragerøsnekke 24ft,Searay 23fot, Nidelv 28 m/Zodiac 270 (bakpå). LE7815, MMSI 257930490

Påskemålet i år er Strømstad, reiser fra Oslo i morgen og satser på fint vær. Blir to dager i Fredrikstad før vi drar vidre nedover, satser på å møte flere BP medlemer i Strømstad/Koster området.

Jeg setter kursen mot Strømstad i morgen formiddag. Blir liggende ett par dager før vi går videre, hvis været tillater det.

Blir i Nordrre Bohuslen i hel påsken.

Satser på å se noen BP vimpler.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Eller er det lagt inn 3 timers sjøklargjøring før avgang? :easter:

Hei.

Der er svært lite nyttetrafikk for tiden så det er ikke noe problem. Vi pleier heller ikke rydde så mye før vi løsner fortøyninger. Riktinok ruller vi noe, vi er ranke, men det er rolige bevegelser hele veien slik at snipssnaps ikke er noe problem. Vi har nå fulle vanntanker/dieseltanker og veier vel rundt 57 tonn tenker jeg.... Da blir det rolig ombord.

Men jeg må lege til at det er svært hyggelig ombord, og det været vi har i dag er jo bare helt knall. Har sittet ei god stund oppe på flybrigde og lest aviser, i tynn skjorte. Varmt. Kunne dette bare vare ????

Bavaria.Morten

Hadde planer om siste tur med Jodaen før Bavariaen ble levert, men trur du ikke den ble solgt i går da...... Da er det bare å plukke ut påsketuren igjen og sitte å lese om dere i påsken. Må si at jeg kjenner rastløsheten når jeg leser om dere som skal treffes på Koster i påsken.

Jodaen går som planlagt på vannet i morgen, men det hjelper så lite... sukkk.

God påske til dere alle og måtte været bli noe bedre en meldingen sier. Kansje vi får mønstre på Tiara i Strømstad i slutten av påsken. :easter:

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Det ser ut til at den planlagte påsketuren til Norheimsund går fløyten i år. Held på med eit oppussingsprosjekt av treverket i styrhuset (og det er ein del...) som tek lengre tid enn eg trudde. Ikkje er vermeldingane så lovande heller.

Men forhåpentlegvis blir eg ferdig i løpet av påska, og då blir det nok litt småturar, - kanskje med overnatting også.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...