Framtia Svart 7.April.2009 Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 (redigert) Det er imponerende etapper du opererer med Roald! Jeg starter båtferien i morgen kveld, med avreise sørover retning ytre Oslofjord på torsdag morgen. Har behov for vannfylling og etterhvert også diesel. Er det vann å få i Horten på den marinaen nærmest Karljohansvern? Redigert 7.April.2009 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Enzo Svart 7.April.2009 Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 Framtia , det er vann på moloen og ved dieselfyllinga på Vallø om du skal ned hit , jeg seiler til Strømstad Torsdag morgen , kommer du etter ? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 7.April.2009 Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 Har ambisjoner om å passere svenskegrensa ja. Skal se nøye på alle First 'ene jeg passerer :-) . Hvis alt klaffer kan du lokalisere meg på www.marinetraffic.com, AISen skal programmeres i morgen kveld. Vallø er en mulighet ja, har aldri lagt til der før. Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
SiA Svart 7.April.2009 Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 Hei, er vann i Sætre, og på en av bryggene på Oscarsborg! Hilsen Sindre. Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 7.April.2009 Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 Har vært på Bakkasund Austevoll siden fredag. Flyttet oss til Bekkavik igår og ligger der nå. Ligger nå 10 båter her. Dagen begynte bra, men nå er det gått over til øs pøs. Men det er jo nesten en uke igjen av påsken, så vi lever i håpet. Hvordan er forholdene i Bekkjarvik i dag ? Tenkte oss nedover torsdag formiddag - så kanskje vi sees. Du får holde av to plasser hvis det begynner å bli trangt Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Hilmar 2 Svart 7.April.2009 Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 og på en av bryggene på Oscarsborg! Det er faktisk vann på alle sammen.... Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Sjøtummel Svart 7.April.2009 Link til dette innlegget Svart 7.April.2009 Ha en fin påske allesammen. Siden Verrie allerede har lagt ut bilde av båten min, så kan jeg følge opp med et påskebilde fra en enkel middag på dekk. Her nekter man seg ingen ting når sola først har kommet fram. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 8.April.2009 Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 Sjøtummel, den dagen du tok det bildet var været slik jeg aldri kan huske det har vært på denne årstid! Helt fantastisk. Nå ligger vi i Kristiansand. Har i dag stått opp til tåkehav. Vi ligger på flytebrygga nærmest festningen. Hvor mange meter er det over? 40 meter, mer/mindre ? Jeg har ikke mulighet til å skimte borgen overhode, ei heller de lyskasterstagene som står i vannet før borgen. DA er det tett da..... Noen som er lokalkjent i Kristiansand her? Midt i innseilinga så er der angitt ei grunne på 1,6 meter og ellers jevnt grunt jevnt over. Er denne grunna fortsatt her, eller er denne tatt bort? Jeg spurte nemlig en lokal her, som ikke kunne minnes om noen hadde gått på denne og med såpass liten avstand som her ville jeg jo nesten tro en og annen går på innimellom ? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 8.April.2009 Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 (redigert) Det fylles godt opp her ute i Kostersundet. Båter kommer sigende inn i sundet og det gjøres plass. Seilbåtene ligger i den ene enden samlet. Vi motorbåter ligger utenpå hverandre. Vi har Oslobåten Charente utenfor oss. Hyggelige folk vi kjenner fra Dragsund. Kveldene er utrolig sosiale. Dagene går med til avkobling og små turer rundt her på Nord-Koster. Lite stress og mas. Båt og motor fungerer utmerket. Men så har vi hatt hele b\vinteren til å klargjøre også. Vi tusler hjem på fredag. I dag regner det, men det er bare forbigående. Solen er like rundt hjørnet. Øybåtene klargjør for sesongstart her i Strømstad. Utsikt over gjestehavna i Kostersundet. Flere båter er ankommet etter at bilde er tatt. Redigert 8.April.2009 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sjøtummel Svart 8.April.2009 Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 Helt fantastisk. Lider ingen nød, nei. Sitér dette innlegget Link to post
PAGURUS III Svart 8.April.2009 Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 Hei. For interesserte så kan jeg opplyse at vannet ble skrudd på i gjestehavna på Bolerne i forigårs. Strømmen er også på. Betjeningen har akkurat låst opp servicebygget med toaletter og dusjer. Det er fremdeles god plass i havna, men det fylles stadig opp her ute. Nå er det flere giga-svære båter som holder på å legge til. Det har vært veldig skiftene vær siste dagene. I natt og formiddag var det som om det ble tømt bøttevis av vann over båten. Nå har det stilnet av, men tåka kommer sivende mot oss igjen. PAGURUS II Sitér dette innlegget "Sommer... alltid!!!..." Link to post
Ulv I Svart 8.April.2009 Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 Og vi ligger fortsatt mutters alene her i ny-hellesund å koser oss.. sola var frempå i dag, og tåka forsvant.. så det var bare deilig her vi satt i sola. Gått turer rundt på øya har vi gjort også. Har vært en 3-4 båter som har passert igjennom sundet her, men ingen som har lagt til her hos oss.. Syns å huske at noen kommenterte at "halve søgne" dro ut hit i påska, hehe.. men de kommer vel :-D Godt å ha godt med plass også da. :-) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Salt Svart 8.April.2009 Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 Lesert at det er mange BP-båter i Kostersundet; her på Ekenäs er det tilsynelatende bare jeg som har BP-tilknytning. Stemningsbilde fra tidligere i dag, da vi skulle gå til butikken. Det er lavt vann, og llitt klatring for å komme opp på og ned fra brygga. Nå er det blitt solskinn, og det er like mange båter - noen har gått, og noen andre har kommet. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Ulv I Svart 8.April.2009 Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 Nå ligger Ulv I og Mina fra bp side-by-side her :) Noen som kan ordne litt bedre vær? hmm.. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Laholm Svart 8.April.2009 Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 To netter i båten så langt. Ikke ideelt vær her på Vestlandet heller, men med gode varmeapparater er det jo lite å klage på. Gikk fra Kleppe på Sotra til Halgjem i går, faktisk flere ferger enn fritidsbåter å se (den ene ferjen så ut til å ha livbåtøvelse eller noe slikt, lå og drev i Bjørnefjorden). På turen fra Halgjem og hjem i dag var det også påfallende få fritidsbåter i bevegelse. I Vågen i Bergen var det god plass, det håper jeg varer et stykke ut i neste uke. Det blir ikke mye båtpåske av slikt, men jeg har da sikret meg en jobbtur i neste uke som innebærer en overnatting i båten. Blir været bedre her bidrar vi kanskje til overfylt havn i Bakkasund mot slutten av uken! Sitér dette innlegget Laholm Link to post
nimbuster Svart 9.April.2009 Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 (redigert) Båten ble sjøsatt tirsdag ettm., og etter noen timers strigling er den nå klargjort for tur. Foran oss står nå 4 overnattinger, 2 i uthavn og 2 i innhavn...endelig! Redigert 9.April.2009 av nimbuster (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
PAGURUS III Svart 9.April.2009 Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 Det er veldig god plass i gjestehavna i Son. Det ligger stort sett seilere her nå. Her er det strøm, servicebygget er åpent, men vannet er ikke skrudd på enda. Iflg havnesjefen så er vannstanden 1 meter høyere enn normalt, i havna er det rimelig mye strøm fra elva. På vei fra Bolerne til Son tittet sola frem. Sitér dette innlegget "Sommer... alltid!!!..." Link to post
Enzo Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Vi og malene ligger i Strømstad , Mor major og svenning har akkurat dratt , sol fint vær her. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Nydelig dag på andre siden av fjorden også. Totalt 6 båter på Verdens Ende. Godt å være ved sjøen på daqer som denne. Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Framtia Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 Dagens seilas gikk rundt Færder fyr og så tilbake til Stauper, ikke akkurat fullt her heller: Fortsatt god påske Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
SandAnker Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 Syns det ser stille, fredlig og deilig ut rundt Stauper Sitér dette innlegget Link to post
Intruder Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 Påsken går som vanlig med til puss, service og klargjøring til sommer sesongen Henger i stroppen ren og pen: Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 Påsken startet på tirsda med første stopp i Moss som en test strekning. Deretter bar det til strømstad et par netter og deretter til Koster. I Strømstad blei vi tatt i mot av Svenning som så vimpelen vår takk for hjelpen. Og i skrivende stund ligger vi på bolærne. Ha en fortsatt god påske alle sammen. Hilsen Morten og Tove Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Salt Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 Vi så altså ikke en eneste BP-vimpel på Koster, ut over vår egen... (Ikke i sundet heller, dit vi kom på fot-tur langfredag. Men vi hadde ikke med kikkert, så om det hadde gjemt seg en eller flere vimpler på Nord-Koster-sida, kunne vi ikke se) Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Hilmar 2 Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 (redigert) er flere ledige plasser her nå! Og Havnekroen er åpen. Redigert 11.April.2009 av Hilmar 2 (see edit history) Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.