Jump to content

Spilene i Saga 27's HT-kalesje, hva er de laget av?

Marit

Recommended Posts

Blandes det litt sammen her nå, epler og bananer? De to bøylene som holder selve hovedkalesjen oppe har vel alltid vært i aluminiumsrør, mens spilene i HT over styreposisjonen er av limt/laminert tre. Liminger/lamineringen gikk opp for et par av spilene mine, men de limte jeg med Eurethanlim og de har fungert utmerket etterpå.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Blandes det litt sammen her nå, epler og bananer? De to bøylene som holder selve hovedkalesjen oppe har vel alltid vært i aluminiumsrør, mens spilene i HT over styreposisjonen er av limt/laminert tre. Liminger/lamineringen gikk opp for et par av spilene mine, men de limte jeg med Eurethanlim og de har fungert utmerket etterpå.

Lars H.

Jeg mener de fire spilene i HT over styreposisjonen, ja. Det er ikke bare at limingen har gått opp, som er problemet, de har også bøyd seg veldig og holder ikke lenger kalesjen oppe uten at de får "hjelp" av et kosteskaft på tvers... :rolleyes:

Men Hebbe skjønte vel hva jeg mente, ettersom prisen han fant hos sagaboats gjelder spilene til HT-kalesjen? Kan jo være at de har endret på materialbruken...

Får en nye for 437,- kroner, er det vel ikke noe å streve mer med de gamle. Og er de i tillegg i aluminium , så burde de vel også holde formen. Hos meg hadde to av spilene mistet spensten og var helt rette uten rett krumming. Jeg la de imidlertid i glovarmt vann (i badekaret) og satte de så i spenn (jeg er av den gamle garde som hadde treski som ble satt i spenn!). Og etter det har de holdt fasongen.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...