Marit Startet 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 10.Mars.2009 Noen som vet dette? Altså hva lages de av i dag? Er det noen som har forsøkt seg på hjemmesnekret utgave? Erfaringer mottas med takk :-) Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 (redigert) Mine er laget av aluminium. Edit: Det finnes en reservedels liste for deler til Sagabåtene, du kan se den ved å trykke trykke denne linken. Ser i denne lista at de koster krone 437,- i tilegg så kommer det frakt. Løp og kjøp..... Redigert 10.Mars.2009 av Hebbe (see edit history) Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Marit Svart 10.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 Høres bra ut. De som satt i båten vår, er av tre. Fungerer veldig dårlig... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 Jeg lagde meg nye spiler av noen glassfiberstaver jeg kom over, beregnet for høyspenttavler tror jeg. Fungerte fint hos meg... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lars H. Svart 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 Blandes det litt sammen her nå, epler og bananer? De to bøylene som holder selve hovedkalesjen oppe har vel alltid vært i aluminiumsrør, mens spilene i HT over styreposisjonen er av limt/laminert tre. Liminger/lamineringen gikk opp for et par av spilene mine, men de limte jeg med Eurethanlim og de har fungert utmerket etterpå. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hebbe Svart 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 Mine spiler i HT kalesjen er i aluminium, og jeg ser at de ikke "hjemmelaget." Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Marit Svart 10.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 Blandes det litt sammen her nå, epler og bananer? De to bøylene som holder selve hovedkalesjen oppe har vel alltid vært i aluminiumsrør, mens spilene i HT over styreposisjonen er av limt/laminert tre. Liminger/lamineringen gikk opp for et par av spilene mine, men de limte jeg med Eurethanlim og de har fungert utmerket etterpå. Lars H. Jeg mener de fire spilene i HT over styreposisjonen, ja. Det er ikke bare at limingen har gått opp, som er problemet, de har også bøyd seg veldig og holder ikke lenger kalesjen oppe uten at de får "hjelp" av et kosteskaft på tvers... Men Hebbe skjønte vel hva jeg mente, ettersom prisen han fant hos sagaboats gjelder spilene til HT-kalesjen? Kan jo være at de har endret på materialbruken... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 Får en nye for 437,- kroner, er det vel ikke noe å streve mer med de gamle. Og er de i tillegg i aluminium , så burde de vel også holde formen. Hos meg hadde to av spilene mistet spensten og var helt rette uten rett krumming. Jeg la de imidlertid i glovarmt vann (i badekaret) og satte de så i spenn (jeg er av den gamle garde som hadde treski som ble satt i spenn!). Og etter det har de holdt fasongen. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.