zooper Startet 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 10.Mars.2009 Som dere kanskje har fått med dere fra innlegget mitt om kalesjen min. Så kollapset kalesjen fordi jeg skulle ta noen spanske når jeg la båten på land, med de følger at hele kalesjen gigg fløyten pga snø. Som om dette ikke var nok, når jeg skulle lempe ut putene av båten for å spa snøen ut av den, trodde bikkja at jeg skulle leke og snappet den første puta ut av lufta og klarte å flerre et hull i trekket. Putene bak må derfor trekkes om. Noen som vet hvor jeg kan få dette utført til en rimelig penge nær Oslo? Det er snakk om tre sitteputer og to ryggpølser/puter, alternativt også fører og passasjerstolene. Antatt kost? Båten er en Nidelv 24 fra 1979 med u-sofa bak. Det var en særdeles dyr, våt, kald og ellers lite hyggelig dag. Båten er nå i allefall skikkelig sikret med nytt stativ og pressenning fra Malfix. Jeg setter båten tidlig på vannet, så alle tips mottas med glede. Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 Ring kalesjemakeren, tlf 91108605 straks. Han holder til i Bønsdalen på Dal (Eidsvoll). Det haster med å få satt igang arbeidet med putene, om du skal få dem til båten skal ut. Stresset for disse gutta begynner straks. Han henter også i Oslo etter avtale, jeg pleier å kjøre opp til han (1/2 til 3/4 time), da er det enklere å bli enige om hvordan det skal gjøres, og stoffene har han jo prøver på der oppe. Jeg har brukt han i mange år til kalesje og puter. Leverer bra arbeide til en rimelig penge. Jeg fikk han nettopp til å sy alle sømmene på kalesjen min (tråden var råtten etter mange år på båten, stoffet holder 5 - 7 år til), sette på en tilpasning til den nye radarmasta, og bytte alle vinduene (6 stk). Sum, kr 3 000,-. Kalesjen har masse sømmer. En uke fra levering tok det før jeg fikk den tilbake. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
RSL Svart 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 Du kan jo ringe http://www.systualimogstift.no/ og høre med de. Jeg har hørt av andre at de er flinke, men jeg har ikke prøvd dem selv enda. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
TMe Svart 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 Måløy båt og industrisøm eller noe i den dur lager puter og kalesjer for bla. Saga Boats. Dette er folk som kan sitt fag. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.