Per Edvardsen Startet 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 10.Mars.2009 Hei. Båten er plutselig begynt å bli tungstartet og stopper etter 1-2 min på tomgang. Etter å ha brukt nikkepumpen samtidig som starteren gikk, startet den omsider. Etter å ha kjørt i 5-10 minutter datt turtallet fra 3800 til 2500rpm og ville ikke over dette etterpå. Jeg skiftet da diesel filter / vannutskillingsfilter og luftet systemet uten at det førte til noe endring. Ved å åpne lufteskruen på finfilteret kommer det masse luft ut, og jeg tror det er en lekkasje på ett eller noe sted i systemet. Noen som har vært borti dette og har en forklaring på hvorfor? Kan jo også være relevant å ta med erfaringer fra KAD44 Mvh P Edvardsen Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 Du forklarer dårlig kiorleis du har lufta systemet. Har du fått ut all luft til det kommer rein diesel ut lufteskruen etter at du har skifta filter? Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 Du har nok en lekkasje en plass. Denne motoren skal vel vere "selvluftende" og burde ikkje stoppe dersom der ikkje er lekkasje i dieselsystement. Har du Nettopp byttet filter? Kan dette lekke luft? Sitér dette innlegget Link to post
Per Edvardsen Svart 10.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 Jeg vet at denne er selvluftende og derfor jeg har grunn til å tro at det en lekkasje på diesel systemet. Det var luft før jeg skiftet filtere. Kan det være at luften kommer fra bunnpannen via nikkepumpen? Sitér dette innlegget Link to post
Per Edvardsen Svart 10.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 Motor har gått ca 250timer til opplysning Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 Du bør gå over alle rør, slanger og koblinger heilt frå motoren til tanken. Er det så mykje som litt fukt av diesel i ei kobling eller på eit rør, så kan det vere nok til at det blir sugd inn luft imens motoren går. Sitér dette innlegget Link to post
Per Edvardsen Svart 17.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Da har jeg gått over systemet og funnet feilen. Slangen inn på nikkepumpe var løs. Regner det derfor som 99% sannsynlig at luften kommer her i fra. Får ikke testet motor før sjøsetting 19 april. Skal gi tilbakemelding da hvordan det har gått. Sitér dette innlegget Link to post
Chiba Svart 11.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2009 Skal gi tilbakemelding da hvordan det har gått. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.