Chivas01 Startet 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 10.Mars.2009 Hallo, lurer på å kjøpe denne , har noen erfaring med denne? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 (redigert) Flere tråder på dette - bare søk på plotteren: Bla denne som jeg stod bak selv... Bra plotter! Abbor kan mye om disse plotterne. Redigert 10.Mars.2009 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
abbor Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Jeg har en LMS-525C DF som er samme instrument men med ekkolodd og ekstern GPS antenne. Plotteren funger bra den, godt fornøyd med Navionicskartene, skjermen har god lysstyrke og oppløsning samt at Lowrance har mer fleksibilitet om hvordan kart og data presenteres enn andre plottere. Skal du kjøpe GlobalMap 5300C iGPS nå må du få en meget god pris. Modellen er utgående og blir erstattet av HDS-5M. Den nye modellen har mye mer følsom GPS antenne (skal virke med intern antenne også i lukkede båter) skjermen har blitt enda mer lyssterk, prosessoren er raskere og instrumentet har kraftig forbedret brukergrensesnitt. Lowrance HDS er første plotterserie som har Navionics sin nye Turboview teknologi, dette gir forbedret kartvisning samt trinnløs zoom lignende Furuno Navnet 3D. HDS-5M er en mye mer avansert og bedre plotter enn noe annet i denne størrelsesklassa. Du får HDS-5M til 5999kr hos Topp Fritid Topp Fritid Sitér dette innlegget Link to post
Chivas01 Svart 11.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 (redigert) ok, jeg må gi 7000.- inkl. det store kartet til navronics gold, kanskje ikke så bra tilbud alikevel Redigert 11.Mars.2009 av Chivas01 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 28.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2010 Hei, Er det noen som har erfaring med denne plotteren og tilkobling til AIS mottager ? VHF'en tok kvelden i helgen, og jeg skal ha ny. Tenker da å kjøpe en kombi VHF med AIS mottager innebygd. (M-Tech 500 eller Standard Horizon GX2100 når den kommer, f.eks.) Jeg leter og leter, men finner ingen konkret informasjon om det lar seg gjøre å vise AIS data på denne plotteren. Noen som har fått det til ? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 28.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2010 Du må ha en HDS for at Lowrance skal støtte AIS, eldre modeller gjør det ikke. Sitér dette innlegget Link to post
GeirV Svart 28.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2010 Hei, jeg har en slik Lowrance kartplotter (5300C i GPS), og jeg hadde en del problemer her for en stund siden. Men etter at jeg oppgraderte SW, så har den fungert bedre. Litt treg ved zooming, og ikke videre følsom antenne (intern antenne). Men så er kanskje ikke plasseringen kjempegunstig heller da.... så jeg må nok ta litt av skylden for det sistnevnte selv. Nå er ikke jeg kjempeivrig på å sette meg inn i alle slags mulige funksjoner så jeg kan ikke gi noe særlig tilbakemeldinger på hvordan ditt og datt gungerer. Men totalt sett fungerer den greit nok for mitt behov. Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Tenker det blir en enkel VHF, da plotteren ikke er forberedt nok. Finner ingen som helst antydning til AIS i noen menyer. Får heller kjøpe AIS og riktig plotter ved neste 3 fots skifte ;-) Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Det var først i fjor at AIS ble godkjent for fritidsbåter i USA så det er ikke å vente at en utgått plotter som GlobalMap som jo også kommer fra et firma som har hovedmarkedet sitt i ferskvann skal støtte AIS. De kunne jo selvsagt implementert støtte i en ny softwarerelease, men alle resursene brukes nok til utvikling av software til HDS, StructureScan og Braodband radar. Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Fikk svar i går fra norske importøren, og de bekrefter at plotteren ikke støtter AIS. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.