Sun Flyer Startet 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 11.Mars.2009 itat: (salt @ 10.03.09 13:39) * Så du jo tenke over om fruen noen gang kommer til beherske båten så bra at hun tør å dra ut å seile alene med venninder. Tenkte å "ta en salt" og lage en poll på denne påstanden. Passer også bra siden det nettopp har vært kvinnedagen. flag.gif Vær ærlige nå folkens.. Spør gjerne rederinnen før svaret blir avlagt! wink.gif Redigert. To forskjellige poller. Se annen tråd for motorbåt. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
dhjerp Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Ja, hun behersker båten. Nei, hun hadde ikke dratt ut for å seile uten meg. Har hatt RIB og skjærgårdsjeep til å dykke fra og med de tok hun gjerne en tur alene. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Fruen behersker båten, men nekter å gjøre noe som helst når jeg er ombord. Hun synes hun får for mye kjeft når hun gjør noe feil. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Fruen tar båten inn/ut av bås. Kan sette seil. Men å gjøre det med venninner eller alene er uaktuelt. OG hadde hun gjordt det, Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Sun Flyer Svart 11.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Fruen behersker båten, men nekter å gjøre noe som helst når jeg er ombord. Hun synes hun får for mye kjeft når hun gjør noe feil. "Feil" er et ord man bør bruke minst mulig. Og det gjelder ikke bare i seiling... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Enzo Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Selvsagt er kona en kompetent seiler , hun tar også båten ut på tur uten meg. Skjønner ikke at det skulle være et tema i det heletatt , båten er da vår og ikke min. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Høy og mørk hva det er vel ingen selvfølge. Kona mi behersker båten og utstyret fullt ut, og har seilt strekk alene med barna i gamle dager, men nå seiler vi mest sammen. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 hos oss praktiseres likestilling...... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
JGH Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Gunga Din, det skiltet henger i båten Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Coast Svart 9.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2010 Må nok innrømme at jeg nok er den som står mest ved roret, men kona overtar innimellom. Og, ja, hun tar gjerne en tur på sjøen både alene og med venner. Da det stort sett bare er oss to ombord, så bytter vi gjerne på å betjene seil og ror. Sitér dette innlegget Vestlandskutter Fairline Nidelv Marex Hansvik Manzanita Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11, First 40.7 NB 8700 Link to post
aileenll Svart 9.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2010 Da jeg traff fruen, så hadde hun egen seilbåt, det ble litt usossialt i lengden så vi solgte den ene (Min) Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
JanB Svart 9.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2010 (redigert) Kvifor i all verda må det vera to pollar, ein for seglbåt og ein for motorbåtar??? Elles virkar utgangspunktet for pollane temmeleg "manndig": Behersker fruen seilbåten uten deg? (!) Her har ein verkeleg tru på kvinnene... Redigert 9.Mars.2010 av JanB (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Sun Flyer Svart 10.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2010 Fordi meningen var å sammenligne. Liker du det ikke? Gjør noe annet... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Blanco Svart 10.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2010 Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.