Marit Startet 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 11.Mars.2009 Må gjøre noe med skottene i vår Saga 27, da kledningen faller av. Vurderer å pusse og male de istedet for å kle dem med skai. Noen som har gjort dette? Ser for meg at det blir en enklere og kjappere jobb...? Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 enklere & kjappere er det nok, men ser for meg at det blir kaldt Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Tviler på om dette blir noe enklere og kjappere. Om du skal male må alle limrester fjernes, og det er ingen liten jobb. Dessuten bør du nok helsparklefor å få en noenlunde glatt overflate. Og til slutt ender du opp med en overflate som er mer utsatt for kondens, demper mindre lyd og isolerer mindre. Jeg ville gått for nytt trekk, helt klart... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
TrondT Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Enig med Index...er ikke sikker på at det blir mindre arbeid med å male. Og at resultatet blir bedre med ny skottkledning er helt sikkert TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
avmønstret5 Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Hvorfor ikke? Moderen båter går mye over til malte flater. Det forutsetter selvfølgelig at platene blir rene og slette. Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Det kommer vel an på om båten har en innerliner eller om skottkledningen er limt på innsiden av skroget? Som igjen kanskje er bestemt til en viss grad av årsmodell? Jeg vet ihvertfall at hos meg ville det vært MYE arbeid å få malte flater til å se bra ut... TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Marulf Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Er det noen som har forsøkt å male skottbekledningen direkte? Har vurdert dette på Sandviken min for å få en lysere farge på veggene. Min skottbekledning er dekket med "skai" / PVC. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Vet om en som sprøytet bekledingen med såkalt vinyl lakk. Dette ble helt topp det.. men ikke bruk det på flater som er utsatt for slitasje.. typisk seter og puter.. Da vil det slites av fort. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Marulf Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Hvor får jeg tak i Vinyl lakk? Kan denne rulles på? Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Er det noen som har forsøkt å male skottbekledningen direkte?Har vurdert dette på Sandviken min for å få en lysere farge på veggene. Min skottbekledning er dekket med "skai" / PVC. Jeg har gjort det med godt resultat, dvs. like fint i dag (for 4 år siden). Snakk med en prof. fargehandler. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.