Jump to content

Rense og farge kalesje?

levi

Recommended Posts

Hei :flag:

Lurer på om det finnes noen med erfaring på dette området.....

Har en kalesje som ser ut som et h....... den har ligget i oljesøl og diverse..

fikk den gratis, og bestemte meg for å spenne den opp, tørke , og se hvordan det lå an..

som tenkt så gjort... det som i det hele tatt får meg til å søke råd her, er at kalesjen viste seg å være hel og fin,uten en skramme... ... litt vont i magen av å kaste den... trenger den til båten, og alternativet er jo å kjøpe ny... den er lys beige/hvit (var det ja)hehe... noen gode råd ??? hva med kloring og impregnering etter event. farging?? ikke vet jeg ... gjør noen andre?? :flag:

Du kan bruke blekemidler, men om du vil ha en hvit kalesje er det ikke sikkert den blir hvit bare av blekemidler. Sterke blekemidler er ganske sterke saker og kan ødelegge, så man må passe på litt. Da må du vel uansett impregnere på nytt.

Jeg vet ikke hvor "mottakelig" stoffet er for å bli farga, i og med at det er behandlet med impregnering osv, men du kan jo prøve å bruke vanlig fargemidler for stoff og se hvordan det går? Om du uansett vurderer å kvitte deg med den pga fargen er det vel ikke noe værre en å prøve seg fram, kanskej først med bleking og så med farging?

Eneste jeg har farga før er vanlig tøy, så jeg aner ikke med kalesjer, men tror du nesten bare må prøve, er jo ikke så vanlig å farge kalesjer :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...