levi Startet 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 11.Mars.2009 Hei Lurer på om det finnes noen med erfaring på dette området..... Har en kalesje som ser ut som et h....... den har ligget i oljesøl og diverse.. fikk den gratis, og bestemte meg for å spenne den opp, tørke , og se hvordan det lå an.. som tenkt så gjort... det som i det hele tatt får meg til å søke råd her, er at kalesjen viste seg å være hel og fin,uten en skramme... ... litt vont i magen av å kaste den... trenger den til båten, og alternativet er jo å kjøpe ny... den er lys beige/hvit (var det ja)hehe... noen gode råd ??? hva med kloring og impregnering etter event. farging?? ikke vet jeg ... gjør noen andre?? Sitér dette innlegget Link to post
Novo Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Du kan bruke blekemidler, men om du vil ha en hvit kalesje er det ikke sikkert den blir hvit bare av blekemidler. Sterke blekemidler er ganske sterke saker og kan ødelegge, så man må passe på litt. Da må du vel uansett impregnere på nytt. Jeg vet ikke hvor "mottakelig" stoffet er for å bli farga, i og med at det er behandlet med impregnering osv, men du kan jo prøve å bruke vanlig fargemidler for stoff og se hvordan det går? Om du uansett vurderer å kvitte deg med den pga fargen er det vel ikke noe værre en å prøve seg fram, kanskej først med bleking og så med farging? Eneste jeg har farga før er vanlig tøy, så jeg aner ikke med kalesjer, men tror du nesten bare må prøve, er jo ikke så vanlig å farge kalesjer :) Sitér dette innlegget Link to post
Seilersnobben Svart 12.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2009 (redigert) Det finnes spesialmidler for kalesjer. De både impregnerer og frisker opp fargen. Acapella er ett av dem. Anbefaler at du prøver det. Redigert 12.Mars.2009 av Seilersnobben (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.