Oberst Startet 12.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 12.Mars.2009 (redigert) Hei, har en plugg helt bak nede me kjølen.. Er vell drain plugg tenker eg.. Men skall det ligge vann mellom skrogene?? Pluggen sitter foresten "bom" fast, ser ikke ut som den har vert av før... Kan jeg skru den ut og tømme for vann?? Men hvorfor er det plugg der, når det ikke skall vere vann mellom skrogene??? Redigert 12.Mars.2009 av Oberst (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 12.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2009 Det er for å tappe ut vann som likevel lurer seg inn der... Den har sikkert vært av før, men ting som nedsenkes i sjøvann har en ekkel tendens til å sette seg veldig godt fast. Jeg vil anbefale deg å dusje den godt med rustløser flere ganger, la den stå over natten og prøve igjen med kraftig verktøy. Det er utrolig hvor mye vann som kan komme inn i en slik dobbeltbunn hvis det lekker litt rundt en skrue, under fenderlisten etc. over lang tid... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
dorry gutten Svart 12.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2009 vertøy på boks eller slik rustløser er en god ting til en slik oppgave.....men en ting er å få det løst..en annen ting er å forhindre at den setter seg etter på....har et tips du kan prøve..etter at du får løs pluggen kan du smøre inn gjengene med vaselin før du skrur den inn i gjenn...men husk å sette/skru den godt fast før du sjøsetter i gjenn er ofte borti at messing skruer setter seg fast eller irer seg fast i hardwood....dvs mahogny eller teak....å dær bruker jeg vaselin før jeg setter inn skruen ..og det forhindrer at skruene setter seg fast Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.