Jump to content

Er et store forskjeller på kart til GPS ?

Nils1

Recommended Posts

I det siste har det vært en del tråder ang GPS valg.

Likevel våger jeg å starte en ny -

Jeg tenker slik at det - for meg - faktisk er viktigst å ha en GPS/plotter - med egnede kart for mitt bruk.

Hva "apparatet" heter er vel kanskje ikke så viktig ?

Vi skiller vel mellom de " folkelige" utgavene med ca 5" skjerm - ode noe større med 7" og videre opp.

Jeg tenker i denne sammen henge på den første kategodiren - som jeg vil tro er svært mye brukt blandt mindre båter -.

Så er det da det store spørsmålet kommer .

Hvlke kart er best egnet / mest nøyaktig - riktig / tydelg på den type skjerm vi her snakker om ? altså ca 5" skjerm ? ( forutetter atskjermen har oppløsniong feks 320 pixler og bedre.

Har i den del år brukt Bluechart.

I tillegg har vi nå Bluechart G2

Navionics - Gold ( platina er vel for størrre plotter ? feil ? )

C-Map NT

Er det vesentlige forskjeller på de forskjellige kart typene ?

Redigert av Nils1 (see edit history)
  • 3 uker senere...

Jeg har hatt Bluechart tidligere.

Nå har jeg en plotter med C-map.

Skal tilbake til Garmin og Bluechart, så fort økonomien tillater det.

Mulig det er en vanesak eller om det er plotteren, men jeg var mer fornøyd med bluechart på en 5,5" enn C- map på en 10"

Merk: Både Garmin plotteren (bluechart) og Northstar plotteren (C.map) er av eldre årgang.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Har hatt garmin med 5" skjerm og bluechart i flere år men har nå kjøpt lorenz 8" sun hd og det nyeste c-map kartet(har fått låne det nest nyeste da det nye er rett rundt hjørnet). Sitter hjemme og blir kjent med den nye plotteren og så langt savner jeg ikke bluechart og det er deilig å få større skjerm. Har hørt at garmin kommer med en plotter som er mellom 5" og 8" neste år men så lenge kunne ikke jeg vente. Dessuten synes jeg garmin er veldig dyrt sammenlignet med feks lorenz som har bedre oppløsning på skjerm enn garmin. Du må betale det samme for en 525 garmin med kart som jeg har betalt for den lorenz jeg kjøpte med kart(dekker samme område) Har ingenting å utsette på c-map kartet så langt. Trodde overgangen skulle bli mye større da jeg alltid har vært tilhenger av garmin og bluechart. Tror alt er en vanesak og vi nordmenn er vel stort sett vanedyr.

Redigert av Kotnes (see edit history)

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...