Jump to content

Lombardini noen med erfaring med motoren?


solnedgang

Recommended Posts

Jeg hadde en nyere slik motor i min snekke Nidelv 24. Det er forhandler i Bergen, Stavanger og sikkert flere andre plasser. Italiensk motor. Mer vanlig i Sør-Europa, men prisgunstig. Min var gått 320 timer da jeg solgte båten nå i høst og jeg hadde aldri noen problemer. Startet trofast vinter og sommer og ikke noe tull, utover ting som luft i diesel og tett dieselfilter. Det har jeg hørt til og med kan skje med Yanmar. :giggle:

 

I min båt stod en Lombardini LDW 1204 på 30 HK, 2000 modell. Mener at dette er en gammelt ærverdig motormerke og at produsenten vet hva de driver med....uten at jeg annet enn har hørt dette fra folk med greie på motorer (jeg er bare en amatør uten noe særlig peiling).

 

Har vært flere tråder om dette motormerket på Båtplassen, bla denne.

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

. Startet trofast vinter og sommer og ikke noe tull, utover ting som luft i diesel og tett dieselfilter. Det har jeg hørt til og med kan skje med Yanmar. :giggle:

 

Yanmar starter på første uten diesel og olje. De sviver bare for at de er Yanmar.

 

Lombardini, er det et latinsk ord for lungesykdom? :cheers_wine:

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Lombardini er vel det italienske uttrykket for "trofast og rimelig"..... :lol:

 

Bare ikke bruk drill av merket "Blakk & Drekker" under montasjen.

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

En som var interessert i båten min spurte: Står det virkelig en lamborgini-motor i båten? Ja, snekke utgaven, måtte jeg jo svare. :smiley:

 

Fra spøk til alvor for trådstarter: Bra og rimelig motor!