Jump to content

Bmw 190D Knekt glødeplugg og sitter fast i forkammer

myhreoe

Recommended Posts

Ja er vel nesten redd for det, men det var noen som mente at forkammeret var tett på siden som vender mot stempel og at den ikke ville kunne falle ned mot stempel.Blir så mye ekstra når man må demontere ladeluftkjøler, eksosmanifoiler osv. og kjøpe en liten formue i nye pakninger.

Stolt eier av båtførerbevis

Hei

Jeg er enig med forrige innlegg, men fra bilverden og glødeplugger i forkammermotor hører jeg om forskjellige løsninger. Sitter pluggen fast etter forsøk på å skru den ut kan kompresjonstrykket noen ganger blåse den ut når du kjører starter med stoppventil/arm aktivert. Har hørt om de søm starter også, men da må du være sikker på at pluggrestene ikke har falt ned i forkammeret. Forkammeret på eldre motorer var "tett"med små hull i bunnen mens senere motorer har såkalte virvelkammer med ett større hull ut i forbrenningsrommet. På sistnevnte kan dysa demonteres for muligens fjerning av en løs pluggspiss hvis den ikke har falt videre inn og ned på stempeltoppen.

Siden jeg ikke kjenner motoren din spesiellt er dette et generelt tips for å slippe rimeligere unna.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...