Jump to content

AQ140 - Sjøvannspumpe - Hvilken del mangler jeg?

Sveinung_

Recommended Posts

Kjøpte meg ny båt for noen uker siden, en Draco 20 med volvo AQ140A(79')

Har så smått begynt å forberede sjøsetting og da jeg skulle bytte impelleren oppdaga jeg at det manglet en slags splint som forbinder akslingen som impelleren står på med hjulet(?) som driver den. Det bare en opptygd liten flis igjen av den og impelleren står stille når motoren sviver.

Muligens litt dårlig forklaring men hvis dere ser på bildet skjønner dere hvor den skal sitte(rød ring).

sjoevannspumpe.jpg

Finner ikke denne delen på noen tegninger.

Lurte derfor på om noen visste hvordan jeg kan finne ut hvilken del det er jeg skal ha tak i?

Og hvor jeg kan bestille den(på nett)?

Eventuelt om det finnes en Volvo Penta forhandler i Arendalsområdet som kan bestille den, hvis det går raskere.

HOI.

Du også :confused:

Jeg demonterte pumpen min pga. tannstilling. Når jeg skulle montere ihop igjen manglet jeg liksom en del. Det vist seg at den var utslitt og vekk. Mligens bare komprimert gummi som holdt dette på plass. Jeg hadde ingen problemer med sjøvannskjølingen før demontering så det er nok mer en flaks.

Kostet en 100 lapp orginal¨volvo del.

Du kan si dette er drivknuten mellom pumpen og aksling i motor. The messenger som den ble kalt

Redigert av AQ140A (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...