Jump to content

Hvem forhandler tradisjonelle båtpropeller i messing?

Nikka

Recommended Posts

Tja, skal ikke si det så sikkert. De har fastpris på propelltype, ikke på hvor omfattende skadene er. Husker jeg hadde en propell på en 9,9HK påhenger som de to 300,- for å rette noe småhakk på. Senere samme sommer kjørte jeg på et skjær og propellen så ut som en statoil kaffekopp, og nok en gang kostet det kun 300,- å fikse den ;)

Men dette er noen år siden, men kan ikke se hvorfor de skulle ta mere for det enn en ny koster...

Mvh Børre

Takk til Båtplassen og for alle svar. Har etter tips sjekket hjemmesida til Sleipner Motor. Det ser ut til at de har det jeg trenger (Radice E-13 fast 3-blads messingpropell) til min 36 fots Finnsailer deplasement med 70 hk Perkins diesel og 35 mm diameter aksling (ikke 45 som jeg skrev først)..Rusler med 7 knop. med rundt 2000 rpm og seil .

Tar gjerne i mot synspunkter på om det er et bra valg, evt alternativer.

Var sterkt fristet av en autoprop - men det det ble for lite plass bakover mot roret.

Redigert av Nikka (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...