Nikka Startet 13.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 13.Mars.2009 Har noen gode tips til hvem som forhandler tradisjonelle båtpropeller i messing. Skal skifte ut min utslitte trebladers propell, 45 mm aksling, 70 hk Perkins diesel, 2500 rpm.Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig propell . For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 13.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2009 Bla Sleipner Motor leverer propeller og propellutstyr. Sitér dette innlegget Link to post
HulkHaugen Svart 13.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2009 (redigert) Sikker på at den ikke kan fikses? Hør med Winrace Propellers i Arendal (370 11 888), de har PEILING på propeller. Sikker på at du kan finne en messing klump på søppeldynga, sende den ned dit og få en perfekt propell igjen EDIT: se herhttps://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=538 Redigert 13.Mars.2009 av HulkHaugen (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Børre Link to post
Hansi Svart 13.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2009 Sikker på at du kan finne en messing klump på søppeldynga, sende den ned dit og få en perfekt propell igjenl] Godt mulig, men samtidig kan du sikkert få kjøpt to propeller hos Sleipner til samme pris som messingklumpen Winrace skulle omgjøre til propell. Sitér dette innlegget Link to post
HulkHaugen Svart 13.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2009 Tja, skal ikke si det så sikkert. De har fastpris på propelltype, ikke på hvor omfattende skadene er. Husker jeg hadde en propell på en 9,9HK påhenger som de to 300,- for å rette noe småhakk på. Senere samme sommer kjørte jeg på et skjær og propellen så ut som en statoil kaffekopp, og nok en gang kostet det kun 300,- å fikse den ;) Men dette er noen år siden, men kan ikke se hvorfor de skulle ta mere for det enn en ny koster... Sitér dette innlegget Mvh Børre Link to post
Hansi Svart 13.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2009 Vel, jeg hadde min Scewback der nede i fjor til en liten justering kun. Kom på 2250 kroner. Sitér dette innlegget Link to post
Explorer Svart 13.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2009 Hvis du kan bruke en 17x17 skewback så har jeg en du kan få ganske rimelig Sitér dette innlegget Link to post
Nikka Svart 14.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2009 (redigert) Takk til Båtplassen og for alle svar. Har etter tips sjekket hjemmesida til Sleipner Motor. Det ser ut til at de har det jeg trenger (Radice E-13 fast 3-blads messingpropell) til min 36 fots Finnsailer deplasement med 70 hk Perkins diesel og 35 mm diameter aksling (ikke 45 som jeg skrev først)..Rusler med 7 knop. med rundt 2000 rpm og seil . Tar gjerne i mot synspunkter på om det er et bra valg, evt alternativer. Var sterkt fristet av en autoprop - men det det ble for lite plass bakover mot roret. Redigert 14.Mars.2009 av Nikka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.