Jump to content

Når sjøsetter vi?

Iwrig2

Recommended Posts

Såpass. Ikke det at jeg er kjapp i svingene, men dette var da tidlig. Jeg har tenkt å begynne på overhaling av motoren om et par uker, samt skifte ut det elektriske alegget i snekka. Deretter reiser jeg ut p åjobb igjen i 4 uker, så når jeg kommer hjem igjen etter det, begynnelsen av juni, så skal den poleres og gjøres ferdig og sjøsettes.... (åhh, altfor lenge til..........)

Mvh Børre

:yesnod::yesnod: Princess 32 Riviera :smash: Gjett om jeg gleder meg :yesnod: irriternede med pundet da.. vekslet på 9,8 nå er den på 9,5 og synker.. tiden for røverkjøp der borte med kjempeavslag bare på kurs pluss 10-15% på pris er absolutt tilstede.

Kjøpte ikke du deg en Princess der borte i fjor sommer da? Holder du på å bygge deg opp som Princess reder, eller fikk du solgt første båten fort.

Uansett: Gratulere med ny importen.

Har for første gang hatt båten liggende ute i vinter. Egentlig gått veldig greit. Har ikke fått brukt båten som planlagt av forskjellige årsaker. Men når jeg nå kommer meg hjem herfra. Så er det av med burka, 2 dager med midletidig shining, bytting av batteri- bank og så er det påskeferie. Polering og lakk/olje på teak detaljer utvendig får jeg ta etter påske. Innvendig er den klar for i år.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Kjøpte ny båt 15. januar og sjøsatte med det samme av praktiske årsaker, driver fritiden med utstyrsoppgraderinger, så blir det vel en tur på land i våres for priming og stoffing :yesnod: Båten lite brukt på den årstiden, men har da alikevel rukket 25 timer på telleren på 2 mnd. Gjelder å få flest mulig timer på motoren de første 5 åra tilfelle den må skiftes vett dere :rolleyes::wink:

Normalt sjøsetter jeg i siste halvdel av mars, og på land i slutten av november, viktig å få dradd ut sesongen så lenge som mulig syntes jeg, men har får dårlige båtplassforhold til å kunne ha normalt ute hele året.

Redigert av SeaRaymond (see edit history)

Er det da en 286 Riviera?

Gratulerer med ny båt! Vi har en 36 Riviera og tipper dere blir like fornøyde som oss. :smiley:

Edit: Korigerer meg selv. Ser på Princess sine sider at det er en som heter 32 Riviera. Var ikke klar over det. Kjempeflott båt!

:yesnod::yesnod: Princess 32 Riviera :smash: Gjett om jeg gleder meg :yesnod: irriternede med pundet da.. vekslet på 9,8 nå er den på 9,5 og synker.. tiden for røverkjøp der borte med kjempeavslag bare på kurs pluss 10-15% på pris er absolutt tilstede.
Redigert av Comicguy (see edit history)

Sjøsettingsdato er 18 mai. Står så innerst på opplagsplassen som det er mulig. Men det var nødt til å bli sånn; jeg måtte ha den opp midt i september for å kunne tilbringe resten av året i utlandet. (Nei, ikke noe trivelig utland, ikke noe å være misunnelig for !)

Hadde tenkt å pusse båt i påska, men da må det værsåsnill smelte unna en meter snø først ! :cool:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...