Iwrig2 Startet 13.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 13.Mars.2009 I morgen Og gjett om jeg gleder meg! I morgen går min nyinnkjøpte skjærgårdsjeep i vannet, er utrolig deilig med en liten lettholdt båt. På 4 timer var den ferdig polert og stoffet så i morgen skal jeg kose meg blandt snøkledde holmer og skjær Om 2 mnd går seilbåten i vannet og da er det sommer Sitér dette innlegget Link to post
HulkHaugen Svart 13.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2009 Såpass. Ikke det at jeg er kjapp i svingene, men dette var da tidlig. Jeg har tenkt å begynne på overhaling av motoren om et par uker, samt skifte ut det elektriske alegget i snekka. Deretter reiser jeg ut p åjobb igjen i 4 uker, så når jeg kommer hjem igjen etter det, begynnelsen av juni, så skal den poleres og gjøres ferdig og sjøsettes.... (åhh, altfor lenge til..........) Sitér dette innlegget Mvh Børre Link to post
Capt'n Svart 13.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2009 Får båten ut den 31.mars. Gleder meg helt villt! Da har jeg båten helt tipp topp og klar til påske. Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
Thorlyn Svart 13.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2009 Båten ble sjøsatt på onsdag ... Problemet er at den ligger i England... Blir noen uker med venting før den kommer hjem Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Fru Jacobsen Svart 13.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2009 Båten ble sjøsatt på onsdag ... Problemet er at den ligger i England... Kjøpt båt i England nå? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Thorlyn Svart 13.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2009 Princess 32 Riviera Gjett om jeg gleder meg irriternede med pundet da.. vekslet på 9,8 nå er den på 9,5 og synker.. tiden for røverkjøp der borte med kjempeavslag bare på kurs pluss 10-15% på pris er absolutt tilstede. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
SandAnker Svart 13.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2009 rundt 15 april... Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 13.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2009 Ha ha sånn er det, sjekk heller aldri annonsene på finn.no det først halvåret etter å ha kjøpt ny båt :-) Men GRATTIS med ny båt!! Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Bonita I Svart 13.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2009 Sjøsettes hver vår i mars/april - kun etter en liten uke på slipp for bunnsmørning og evt. vedlikehold under vannlinjen. Båtsesong HELE året Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Thorlyn Svart 13.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2009 Takker Bestemte meg for og ikke gjøre det.. men handlet kalesje der borte idag så da så jeg kursen.. men men for 1 år siden var den på 12 kroner.. Vår og sommer kom kom Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Hansi Svart 13.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2009 Yamarinen blir satt ut like over påske. Når det gjelder Nord Westen er jeg noe mere usikker, enten i slutten av april eller rundt 20 mai. Vi får se etter hvert hvordan fremdriften blir. Står inne på tralle så det er ikke noe pes for min del. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 13.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2009 Princess 32 Riviera Gjett om jeg gleder meg irriternede med pundet da.. vekslet på 9,8 nå er den på 9,5 og synker.. tiden for røverkjøp der borte med kjempeavslag bare på kurs pluss 10-15% på pris er absolutt tilstede. Kjøpte ikke du deg en Princess der borte i fjor sommer da? Holder du på å bygge deg opp som Princess reder, eller fikk du solgt første båten fort. Uansett: Gratulere med ny importen. Har for første gang hatt båten liggende ute i vinter. Egentlig gått veldig greit. Har ikke fått brukt båten som planlagt av forskjellige årsaker. Men når jeg nå kommer meg hjem herfra. Så er det av med burka, 2 dager med midletidig shining, bytting av batteri- bank og så er det påskeferie. Polering og lakk/olje på teak detaljer utvendig får jeg ta etter påske. Innvendig er den klar for i år. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Valianto Svart 14.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2009 Skal gjøre det som trengs til påsken som ikke er så veldig mye nei.. Tror kanskje slutten av april. Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
SeaRaymond Svart 14.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2009 (redigert) Kjøpte ny båt 15. januar og sjøsatte med det samme av praktiske årsaker, driver fritiden med utstyrsoppgraderinger, så blir det vel en tur på land i våres for priming og stoffing Båten lite brukt på den årstiden, men har da alikevel rukket 25 timer på telleren på 2 mnd. Gjelder å få flest mulig timer på motoren de første 5 åra tilfelle den må skiftes vett dere Normalt sjøsetter jeg i siste halvdel av mars, og på land i slutten av november, viktig å få dradd ut sesongen så lenge som mulig syntes jeg, men har får dårlige båtplassforhold til å kunne ha normalt ute hele året. Redigert 14.Mars.2009 av SeaRaymond (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kompismannen Svart 14.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2009 (redigert) Er det da en 286 Riviera? Gratulerer med ny båt! Vi har en 36 Riviera og tipper dere blir like fornøyde som oss. Edit: Korigerer meg selv. Ser på Princess sine sider at det er en som heter 32 Riviera. Var ikke klar over det. Kjempeflott båt! Princess 32 Riviera Gjett om jeg gleder meg irriternede med pundet da.. vekslet på 9,8 nå er den på 9,5 og synker.. tiden for røverkjøp der borte med kjempeavslag bare på kurs pluss 10-15% på pris er absolutt tilstede. Redigert 14.Mars.2009 av Comicguy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
-Matros- Svart 14.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2009 Sjøsetter i påsken vill jeg tro. vist jeg får alt ferdig til den tid. Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
edo Svart 14.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2009 Første halvdel av mai skal den på vannet, det er fortsatt over en halvmeter med snø rundt båten... Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
SeaRaymond Svart 14.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2009 Syntes virkelig synd på alle disse på baatplassen som har inne og nedsnødde båter som hindrer blant annet å starte sesongen når en selv vil, her på vestlandet er det mye surt vær, men båten er i det minste tilgjengelig året rundt for den som vil Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 14.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2009 Sjøsetter 1. April. Har vært klar lenge .... Sitér dette innlegget Link to post
Shiny Svart 14.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2009 Skal begynne med vårpussen til uka. Håper på å sette ut 3.april, slik at jeg kan bruke palmehelga til et par småturer og kontrollere at alt er ok, og om værgudene er i godlage, så det blir overnattingstur i påsken. Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
JoachimogMalene Svart 14.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2009 vi har jolla ute hele året:) det er kjempe deilig. men sjekta kommer ut i begynnelsen av mai mye å gjøre enda:) Sitér dette innlegget Nå med båtførerbevis Link to post
johnson Svart 14.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2009 sjøsetter vel i april/mai må jå stoffe og koble på ny motor, samt styring og impeller bytte... ACK! Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
Pjolter Svart 14.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2009 Ligger ute hele året.. Men burka`n skal av ved påsketider Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Seilersnobben Svart 14.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2009 Sjøsettingsdato er 18 mai. Står så innerst på opplagsplassen som det er mulig. Men det var nødt til å bli sånn; jeg måtte ha den opp midt i september for å kunne tilbringe resten av året i utlandet. (Nei, ikke noe trivelig utland, ikke noe å være misunnelig for !) Hadde tenkt å pusse båt i påska, men da må det værsåsnill smelte unna en meter snø først ! Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 14.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2009 Det springende spørsmålet ved årets båtpuss blir ikke en diskusjon om type av polermaskin eller malingskrape. Det er hvilken hjullaster. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.