hanssae Startet 14.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 14.Mars.2009 Ser på hjemmesiden at SM er ny Fairline importør for Norge , blir spennende å følge utviklingen her . Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 14.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2009 (redigert) Finnes det noe mer info om Stavanger Marinesenter? Historie, størrelse, eiere etc? Den 48 Phantom de har til salgs er ganske OK priset Redigert 14.Mars.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 14.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2009 (redigert) Søk på forumet, så finner du mange diskusjoner om dette firmaet. Jeg vet det er mange her i byen som ikke liker eieren og vil handle hos ham. Han selger vel bruktbiler også...? Men jeg vet ikke helt hvorfor. Har bare alltid hørt at jeg skal passe meg for ham.... Mener å huske at det har noe med et ganske stort underskudd å gjøre. Er noe med pengene som ikke stemmer i bedriften. Eller er jeg helt på jordet? Fant denne tråden; https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=26834 Redigert 14.Mars.2009 av Seilaren (see edit history) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Fru Jacobsen Svart 14.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2009 Forsiktig nå seilaren :nono: Så stygge "beskyldninger" bør vi ha mere tyngde bak for å kringkaste på internett Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Bitteliten Svart 14.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2009 Jeg synes det er litt merkelig at en så stor aktør som Fairline ikke klarer å finne seg en større forhandler enn dette. Men det har kanskje vært ønske om å ligge på Vestlandet ettersom Fairline norge har solgt en del Squadroner til sunmørsredere de siste årene. Den mest kjente er kanskje Farstad som kom helt til Arendal før han senket båten. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 14.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2009 Det er jo god statistikk, det ... for Fairline! ... som får selge enda en båt... Jeg synes det er spenstig av SM å ta dette agenturet. Et friskt pust i den elendighet i ellers hører om rundt forbi. JEg tror innehaveren er en som tenker "outside the box" og på den måten får til ting som andre ikke lykkes med. Jeg ønsker ham i hvert fall lykke til --- det er de som satser, vi virkelig trenger nå. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Terje Svart 14.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2009 Roland har solgt båter en del år i Stavanger nå, har selv handlet båt, og er veldig fornøyd. Har heller ikke hørt noen "klager" på han. har nok hørt noen røver historier når det gjelder biler, men det hører fortiden til, og hvem i bilbransjen, har vell ikke "lurt" litt.... Tror neppe han hadde eksistert enda om det ikke var seriøst det han drev med. Sitér dette innlegget Terje Nidelv 300 sport Volvo penta D6 Link to post
kdtran Svart 14.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2009 Ønsker SM lykke til, og tror de kan ha rom for å lykkes. Mener forøvrig at der er noe søkt å annonsere båter som "sine egne" når det er snakk om båter som ligger åpent ute til salgs på netten. Ville av prinsipp blitt noe provosert dersom jeg la min båt ut for salg på Finn.no og en eller annen forhandler ett eller annet sted i verden presenterte båten som en han /hun hadde på lager i sitt hjemland. Mulig jeg er gammeldags. Begynner tross alt å nærme meg 38 med stormskritt.. Konkret kan jeg nevne den Targa 62 GT som SM annonserer. I Norge finnes det per i dag kun 3 stk av denne typen (~10% av totalt produksjonsvolum for denne modellen. 2 stk 2004 mod, 1 stk 2005 mod. ), alle med MTU motorer. Ingen av dem til salg så vidt jeg vet. Tror ikke eieren av den som ligger innerst i havnen SM holder til i vil være spesielt interessert i å ha omvisninger ombord i sin båt på vegne av SM, ettersom den båten absolutt IKKE er til salgs, men at det er nyttig for SM å ha en båt av samme type i "egen" havn sier seg selv. Ja ja, Roland Auto er nå en gang Roland Auto på godt og vondt , SM ser forøvrig ut til å ha ett veldig godt øye for båter som gir svært mye valuta for pengene. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 15.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2009 Ser på hjemmesiden at SM er ny Fairline importør for Norge , blir spennende å følge utviklingen her . Det står vel at de har blitt forhandler - ikke importør Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
SF Svart 15.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2009 Gikk inn på Fairline.com for å finne forhandlere i Norge. I følge den siden så finnes det ikke noen, hverken Sundal Marine eller Stavanger Marinesenter står nevnt. Rart egentlig http://www.fairline.com/#/find-a-dealer/ http://www.fairline.no/?aid=9122660 Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Tom Rør Svart 15.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2009 Jeg vet ikke hva slags typer det er som driver Stavanger marinesenter, men etter etpar henvendelser vedr. båter som de har for salg,virker de seriøse både ifbm.det de byr fram, og et evt.innbytte på det jeg har selv.Jeg forstår jo at de vil ha en fortjeneste på det de skal ta i innbytte også, for noe annet ville jo virke rart.Det som er sikkert og visst, er at de har en evne til å finne gode kjøp, enten det er ute eller hjemme. Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 15.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2009 var det ikke "spolan auto " som var navnet på firmaet på folkemunne :) tror faktisk gamle roland auto , startet stavanger marinesenter da sønnen overtok bilsalget. har ikke hørt noe galt om noen av de jeg , utover ryktene på gata :) ( som man ikke bør tro for mye på ) Sitér dette innlegget Link to post
Ktveiten Svart 15.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2009 Vi Kjøpte båt der selv i fjor, og kan tenke oss å kjøpe hos Roland neste gang også! Hyggelig å seriøs kar er mitt inntrykk! Ønsker han lykke til! Sitér dette innlegget MVH Ktveiten Link to post
hanssae Svart 21.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Det står vel at de har blitt forhandler - ikke importør DIN NYE FAIRLINE IMPORTØR NORGE Nå er også forhandler siden oppdatert. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 DIN NYE FAIRLINE IMPORTØR NORGE javisst Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
hanssae Svart 12.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 Stavanger Marinesenter ønsker en oversikt over Fairline eiere , og belønner registrering med en flott vimpel. Positivt med en forhandler som tenker på eksisterende kunder også Sitér dette innlegget Link to post
Julsen Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 Handlet selv båt av SM v/Roland for 2 år siden, oppfattet handelen som hyggelig og seriøs. Handler gjerne båt av ham igjen Sitér dette innlegget Skarpnes 30 Scand Baltic 29 Princess V39 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.