Jump to content

Havneboka Oslofjorden : Aker brygge -Grebbestad & Svenner

roaldbj

Recommended Posts

Jeg fikk i dag tak i Havneboka Oslofjorden fra Aker brygge til Grebbestad og Svenner av Magne Klann.

Den er utgitt på Cappelen Damm nå i 2009.

Jeg skal ikke si at den er bedre enn Havneguidene - men et interessant alternativ i det den tar for seg kyststrekingene fra henholdsvis Aker brygge til Svenner, og fra Aker brygge til Grebbestad.

Jeg ble overrasket over kvaliteten på endel av fotografiene.

Det er tydelig at helikoptere brukes mer og mer til fotografering av aktuelle havner.

Det blir interessant å lese erfaringer fra andre her på BP om boka - som er i "spiralformat".

Jeg har gjort endel sammenligninger mellom Havneboka og Havneguiden (3. utgave).

Så langt synes jeg at Havneguiden har noe bedre fotografier og noe rikere beskrivelse av havnene i forhold til Havneboka.

Ellers dekker bøkene mange felles havner.

Jeg synes nesten det er litt rart at Havneboka har tatt opp konkurransen med Havneguiden?

Så langt jeg kan se inneholder Havneguiden 1 252 havner og Havneboka Oslofjorden 203 havner.

Havneboka finnes for to områder: Oslofjorden og Sørlandskysten.

Havneguiden tar for seg 5 områder/bøker: Vestlandet opp til Bergen, Sørlandet, Østlandet, den svenske vestkysten og Danmark.

Jeg gleder med til å se boka for Danmark.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...