Jump to content

Nordic Oceancraft, noen som har erfaringer å dele?

Yameheyamarinmeyamaha

Recommended Posts

Hei!

Ser på en båt, en Nordic Oceancraft 28, 2008 modell.

Båten ser fin ut på bilder + overbevisende i teksten, kanskje noe smal men stort sett bra utstyrt. I tillegg virker båttypen veldig prisgunstig.

Motoren er en Mercruiser 4,2ES 320hk.

Vi er en familie på 5, 2 voksne og 3 barn på 10+7+0,5.

Er det noen som har erfaringer med denne båten?

Planing, sjøegenskaper, lengre turer (mer enn en helg), dagturer, etc.

Jeg synes dette virker som en bra båt. Har ikke selv enda, men skal bytte fra NOC 22 til 28 etter denne sesongen forhåpentligvis. Har studert denne båten nøye, og den ser svært praktisk til vårt bruk.

Fom 2007 mod er det skjedd en rekke forbedringer på denne modellen, bedre vektfordeling, bedre el nett, samt bedre finish på monteringsjobben. Våre erfaringer med NOC har vært gode, har ikke hatt noe å utsette på båten sålangt.

Som du sier så er dette mye båt for pengene. Lykke til!

Sjøblid og ubetinget positiv!

Hei, Studerte mye på denne båten da jeg skulle bytte båt i fjor. Det er jo mye smak og behag da, men jeg likte ikke alle løsningene. Misliker salongløsningen akter i cockpit, samt motorluken (den synes jeg er for tungvint selv om den er elektrisk). Vi er en familie på 6, 2 voksne og 4 barn (13, 11, 9 og 6 år). Vi kjøpte en Scand Tropic 7800. Og det er bedre plass både i salong/cabin og cockpit for vår familie i denne. Mange gode og praktiske løsninger. Men igjen; vi har jo forskjellig smak da...

Vennlig hilsen Capt'n.

Jeg kjenner en som kjøpte en Nordic Oceancraft 33 sommeren 2007, som klaget på "halvferdig båt".

Første dagen vi skulle møtes på sjøen hadde han bl.a. opplevd kjøleslange som hoppet av. Han oppdaget det når temperaturalarmen gikk, så det ble visst litt stress, for det var en del vind og han var ikke langt fra land.

Jeg er sikkert bortskjemt med "inngjerdet gang og sykkelsti" hele veien rundt, og det kan handle litt om smak, behag og båttype, men jeg syntes det var nødvendig risikabelt å runde hjørnet bak med delvis lukket kalesje. Kanskje et poeng når det er barn med iallfall...

Vi hadde et par overnattingsrunder side om side senere også, og han var stadig misfornøyd pga. finishen.

Jeg har ingen personlig erfaring. Har heller aldri hatt ny båt, så jeg vet ikke hvor mange skruer o.l. det er vanlig at første eier må gå over...

Mvh Arne Armoa

• 2 måneder senere...
Jeg vurderer å kjøpe en Nordic Oceancraft 38, er det noen som har noen erfaringer å dele med denne båten?

Har en kjenning som var å tittet på en, et par år gammel, Nordic Oceancraft 38. Skulle være "toppmodellen" med alt utstyr og største motorisering. Han ble skikkelig skuffet over at en så ny båt var så skramlete, samt en del rust på skruer, beslag og rekker.. Etter å ha vist sin skuffelse fikk han forespørsel fra selger om å komme med et bud - han takket nei og reiste skuffet hjem. Men for all del, man får jo kanskje hva man betaler for. Kjenningen min har kjøpt seg båt nå, men bladde vel opp en mill ekstra... :rolleyes:

• 3 uker senere...
Hei!

Ser på en båt, en Nordic Oceancraft 28, 2008 modell.

Båten ser fin ut på bilder + overbevisende i teksten, kanskje noe smal men stort sett bra utstyrt. I tillegg virker båttypen veldig prisgunstig.

Motoren er en Mercruiser 4,2ES 320hk.

Vi er en familie på 5, 2 voksne og 3 barn på 10+7+0,5.

Er det noen som har erfaringer med denne båten?

Planing, sjøegenskaper, lengre turer (mer enn en helg), dagturer, etc.

nordic

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...