Jump to content

Skal du handle båt! Sjekk UK. Pundet raser!

Thorlyn

Recommended Posts

Pundet raser om dagen.. 9,5 får man i kurs nå.. Båtkjøp i UK burde være svært fordelaktig :flag:

www.boatshop24.co.uk

www.boatsandoutboards.co.uk

I tillegg kan man ofte prute 10-15% på prisen der borte.

denne for eks: http://www.boatsandoutboards.co.uk/view/BSY004 Gir du 600000.- for der borte og det er uten og ha pruta noe han er villig til i annonsen.. ligger vel på ca 1 mill her hjemme.

Redigert av Thorlyn (see edit history)

Tomt for Diesel nå igjen!!

Sant det Finn erik :smiley: problemet med sverige er at de ikke er billige nok.. for få svensker som benytter seg av billige båter i EU :lol:

Hvis vi ser på den jeg linket til over med 10% pruting og ca 30000.- i hjemkjøring så kommer den på ca 760 000.- etter bp kalkulator, dette er jo et røverkjøp :flag:

En sak jeg aldri helt har forstått:

Hvis jeg kjøper en båt ex. vat., altså uten betalt moms på en kanaløy. Betyr det at jeg potensielt vil få båten 25% billigere? Altså uten å betale moms i England?

Etter hva jeg har forstått er det riktig. Den båten ligger jo da til en pris som det da aldi er betalt moms på, blir vel i prinsipp det samme som å kjøpe ny båt fra forhandler i utlandet.

Om du handler ny båt så fungerer Tax refund systemet som du beskriver. du får refundert fra kjøpe land men må betale til norge.

Samme om du handler brukt båt av et firma som har hatt båten registrert i firmaet. (Tror jeg).

Om du handler brukt båt av privat person eller megler, så betaler ikke du Vat til UK. Det har allerede første kjøper gjort.

Men du får heller ikke refundert noe Vat, for DU har jo ikke betalt inn det.

Trur det er sånn det er.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Om du handler ny båt så fungerer Tax refund systemet som du beskriver. du får refundert fra kjøpe land men må betale til norge.

Samme om du handler brukt båt av et firma som har hatt båten registrert i firmaet. (Tror jeg).

Om du handler brukt båt av privat person eller megler, så betaler ikke du Vat til UK. Det har allerede første kjøper gjort.

Men du får heller ikke refundert noe Vat, for DU har jo ikke betalt inn det.

Trur det er sånn det er.

Høres logisk ut, men det forklarer ikke helt hvorfor en del båter på kanaløyene har "ex.vat", og hva det betyr. Har det aldri blitt betalt moms på disse båtene? Uten å ha undersøkt så veldig grundig, ser jeg ikke de helt store utslagene.

låner denne tråden litt : noen som vet om butikker i UK som selger propeller til mercruiser drev ?

www.watercraftservices.com

www.hbmmercruiserparts.co.uk

www.aquapart.co.uk

www.marine-power.co.uk

www.marine-power.co.uk

www.marinepropulsion.co.uk

www.southwater.com/mercruiser.htm

Trenger du fler???

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

denne for eks: http://www.boatsandoutboards.co.uk/view/BSY004 Gir du 600000.- for der borte og det er uten og ha pruta noe han er villig til i annonsen.. ligger vel på ca 1 mill her hjemme.

Hei.

Billig ja 600 000 nok, men hvor mye koster transport eller kjør båt selv til Norge? Moms avgift 25 % batale toll til norge og mer tillegg ?? tilsammen ca 750 000 nok , spar ca 250 000 i Norge ??

At-le :blush:

Redigert av At-le (see edit history)

Transport hjem i drivstoff med disse motorer koster deg 20000.- ca ( Jeg har kjørt den distansen med like motorer) Jeg la inn 30000.- i transport i kalkulatoren som mva grunnlag. Er gode penger spart på den og en kan prute 10% på prisen hvertfall. Det står jo forøvrig i annonse.

Transport selskap tipper jeg ca 60 000 pluss på

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...