Birchwood 320 Startet 15.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 15.Mars.2009 Vil bunnsmøre denne. Men lurer på om det er noen ide å grunne først. Det er vel ikke lett å få heft på slik mjukplast båt.. Noen ideer ?? John Inge Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Baywatch Svart 15.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2009 (redigert) For mange år siden sto det en artikkel i Båtmagasinet om dette. Hempel hadde et produkt som sikret vedheft. Her er linken. Gammel, så jeg vet ikke hvor relevant den er lenger, men det er kanskje en begynnelse: http://batmagasinet.no/baatweb/cms.nsf/inp...125739400035D20 Edit: gikk visst ikke så bra å linke direkte, men jeg søkte på Pioner, og fant artikkelen fra 1991 et stykke nede på resultatlisten. Redigert 15.Mars.2009 av S/Y Cleopatra (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 15.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2009 Det går faktisk bra, men det er litt omstendelig. Hempel utviklet som sagt for endel år siden en spesiell epoxy grunning som viste seg å funke for dette. Hempel Epoxy Sealer, en transparent grunning for sugende materialer. Jeg gjorde dette selv for en ca. 15 år siden og det funket veldig bra. Her er oppskriften. Sitér dette innlegget Link to post
bogsnesen Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 Hei Det har vært prøvt mykje forskjellig på desse båtane. Eg anbefaler å pusse lett med 180 eller 240 papir også bruke International VC17 utan primer. ( Du får ta deg ein tur nedom så får du ein hyggjelig pris ) Sitér dette innlegget Link to post
peppen Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 Har hatt en Pioner 13 i mange år. Rubbet godt ned og avfettet skikkelig, la så på Penguin NonStop i to lag. Det holder rimelig bra, må flekke litt her og der hver vår. peppen Sitér dette innlegget Link to post
opus Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Hempel har en "pakke" som heter Pioner Kit, regner med den innholder det du trenger. (bl.a sandpapir, avfetting, Sealer 599 og Hard racing bunnstoff) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.