fjordholmen Startet 15.Mars.2009 Del på Facebook Startet 15.Mars.2009 Tenkte eg skulle skifte fra svart til blå stripe på balticen,er de noen som har fargekoden (ral)på blåfargen Sitér dette innlegget Link to post
Tox Svart 15.Mars.2009 Del på Facebook Svart 15.Mars.2009 Hei! den blå stripen på Baltic heter; Neste 3950(mørkeblått) Tox Sitér dette innlegget Link to post
Dagen Svart 15.Mars.2009 Del på Facebook Svart 15.Mars.2009 Hei! Jeg lurer på å gjøre en tilsvarende jobb på min Fjord. Noen som har tips til hvordan dette kan gjøres? Jeg vil helst ikke sprøyte... mvh Dagen Sitér dette innlegget Link to post
fjordholmen Svart 15.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2009 Hei,takker for svaret.Tenkte å sprøyte,men det er en del arbeid med maskering,rulle og skulle gå greit, Sitér dette innlegget Link to post
Dagen Svart 15.Mars.2009 Del på Facebook Svart 15.Mars.2009 Hei igjen! Jeg har lurt på å bruke rulle. Undersøkte forresten muligheten å for å bruke "klistremerke". Et firma jeg snakka med kunne lage dette, men "plasten"/"klistremerket" rundt hele båten ville komme på ca kr 4000,-. I tillegg skulle de ha ca 2000,- for montering. (visstnok ikke helt enkel jobb det der) Dermed ble "klistremerke" i praksis skrinlagt. Lakk er også mer holdbart..... Men det er ikke lett det der med sprøyte. Det er alltid så mange andre båter i nærheten. Jeg tror det kan bli ganske fint med korthåret rulle også???? mvh Dagen Sitér dette innlegget Link to post
Odd Thomas Svart 15.Mars.2009 Del på Facebook Svart 15.Mars.2009 Tenkte eg skulle skifte fra svart til blå stripe på balticen,er de noen som har fargekoden (ral)på blåfargen Jeg tror ikke dette blir så bra kombo.. Balticen med blå stripe er "hvit", mens den du har med sort er "gul", til advarsel. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 15.Mars.2009 Del på Facebook Svart 15.Mars.2009 Jeg tror ikke dette blir så bra kombo.. Balticen med blå stripe er "hvit", mens den du har med sort er "gul", til advarsel. Jeg har en 1982 modell Joda 7500 med original offwhite/lysegul gelcoat og brun stripe øverst. Har allerede kjøpt blå kalesje, og skal til å male stripa blå, når varmen setter litt mer inn. Her er et bilde jeg fant på finn.no høsten 2008, som gjorde at jeg bestemte meg for fargevalg. Din Scand Baltic vil sikkert bli fin med offwhite skrog og blå stripe, men kjennere vil se at det ikke er en ny Baltic. Hva har du tenkt å gjøre med "your big black ass"? Skal du male hvitt nederst og blått oppe, eller skal hele den svartmalte hekken bli blå? Hadde jeg hatt en eldre Baltic ville jeg nok ha kjøpt en ny sort kalesje til den, og beholdt den original i skrogfarger. Baltic'ene er stilige, såfremt du ikke sitter i en snekke og kjenner på hekkbølgene deres... Lykke til, hva enn du gjør. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Øya Svart 16.Mars.2009 Del på Facebook Svart 16.Mars.2009 Smaken er selvsagt forskjellig. Jeg har sett gammel baltic med blå stripe. For meg ble det veeldig uorginalt. Men jeg har oså sett eldre balticer lakket opp med Sort og det synes jeg har blitt veldig bra. Da beholder du de orginale fargene. Uansett - lykke til. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
fjordholmen Svart 16.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mars.2009 tenkte på blå stripe på hekken og kvit under,høyrdes varmt ut med svart kalesje, Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 16.Mars.2009 Del på Facebook Svart 16.Mars.2009 jeg har også planer om å lakke skroget i vår.. har lyst på en baltic blå stipe øverst. bør jeg isåfall lakke skroget så hvitt som ny baltic er , eller blir det bare teit , på en gammel båt????? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
jada Svart 16.Mars.2009 Del på Facebook Svart 16.Mars.2009 På en så "kjent og kjær" båt som Scand Baltic og andre tilsvarende, så synes jeg det er om å gjøre å ha dem i originale farger. En eldre Scand skal være "kremgul" med sort stripe og hekk. På samme måte som min Joda 8100 skal ha brun stripe. Det blir noe "galt" i mine og mange andres øyne når det tukles med fargene. Men her må jo hver enkelt gjøre som en vil selvfølgelig. Men dersom jeg skulle kjøpe "ny" båt, så vil jeg velge en med originale farger. Ikke se bort fra at andre potensielle kjøpere ønsker det samme. Og en ting er sikkert, det er at båten din en gang skal selges igjen. Sitér dette innlegget Link to post
edo Svart 16.Mars.2009 Del på Facebook Svart 16.Mars.2009 Jeg er enig med øya som mener det beste er å beholde den orginale fargen, en annen ting du bør tenke på dersom du skal ha akterspeilet lyst og det står en eldre VP i kjelleren er at de har en tendens til å ryke litt. Det var nok ikke tilfeldig at Scand valgte å ha hekken sort på de første modellene. Jeg hadde en gummibåt hengende i davitter på min baltic som orginalt var rød, men det var ikke lett å se etter en stund selv om min TAMD40 ikke røyk mer enn normalt Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
Odd Thomas Svart 19.Mars.2009 Del på Facebook Svart 19.Mars.2009 Du må gjøre akkurat som du vil selv, det er din båt :) Sort kalesje er ikke varmt, jeg har dette selv, Har hatt navy blå også, dette er ingen forskjell. Når det er sagt sort er den nye IN fargen 2009 :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.