fjordÅl Startet 15.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 15.Mars.2009 har ein gammal yamaha 55 AE (1978) som går heilt ok. problemet er at den er litt tung for båten + at eg er litt engsteleg for kor mykje lenger han held. det eg lurer på er kor mykje eg kan få for denne motoren. som sagt alt ok og har hatt noken kjentforlk til å sjå på han og dei seier at dei trur han er gått lite. om eg får solgt denne har eg då tenkt å skaffe meg ein ny ein. kor god 40 hk kan eg då få for t.d. 30 000? Sitér dette innlegget båt er båt Link to post
SeaRaymond Svart 15.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2009 Vil tro du vil få nokså bra 40 hk for 30000 som ikke er for gammel, hva med å sjekke ut på f.eks finn.no hva 40 hk motor du får for ett gitt beløp du vil betale, dersom du er villig å betale 30000 for en brukt motor, begynner det vel å nærme seg mulighet for nymotor kjøp for en ca 40000 vil jeg tro om du har mulighet for det, ville jeg nesten vurdert det. (Tror det er mulig å prute litt på påhengs idag på lik linje som med båt) Sitér dette innlegget Link to post
fjordÅl Svart 15.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2009 men det er jo litt vesentleg kva eg kan få for den gammle. er 8000 heilt urimeleg? Sitér dette innlegget båt er båt Link to post
fjordÅl Svart 15.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2009 ein anna ting er bensinforbruket. kor stor forskjell er det på ein gammal og ein ny versjon av 2 taktaren og igjenn forskjellen til 4 taktar. Sitér dette innlegget båt er båt Link to post
SeaRaymond Svart 15.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2009 (redigert) Syntes kanskje 8000,- var litt mye, men gjerne ikke oppnåelig, Gav 5000,- for en 50 hk mercury (classic fifty)75 modell i 1995 (var kanskje billig dengang :-).... Husker vi kunne regne en 0,5 liter på hk per time på disse gamle totakterene, dvs ca 30 liter i timen på din motor på full gass, tipper en moderne 2 takter med innsprøytningsteknologi er 25-30% gjerrigere, og 4 takteren kanskje hele 40%. Men legger til at dette er bare noe jeg har gjort meg opp en formening om. Redigert 15.Mars.2009 av SeaRaymond (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.