Jump to content

X40 eller X43 fra X-Yacht

baatsman

Recommended Posts

Vedrørende seilegenskaper så anbefaler jeg å prøveseile både x-40 og x-43.

Touring egenskapene er bedre hos x-43 og x-442.

Seilegenskapene til x-40 minner mer om imx 40 som er en fantastisk båt men mer krevende å seile.

Jeg bruker også tester som referanser, men tror at det allikevell er fornuftig å prøve seile de ulike alternativene.

Det er ingen av disse båtene som er dårlige, det er vektlagt litt ulike egenskaper.

Arcona 40 skal også være en likanes båt uten at jeg har seilt denne selv.

Lykke til. :sailing:

Ny båt nytt navn, ikke lengre Tigergutt men Onkel Roger.

Touring egenskapene er bedre hos x-43 og x-442.

Seilegenskapene til x-40 minner mer om imx 40 som er en fantastisk båt men mer krevende å seile.

Lykke til. :sailing:

Her snakker vi. Det er dette som betyr mye. Båten blir aller høyeste grad brukt mest som turbåt. Og setter da touring-egenskapene i høysetet.

Vi sees!

• 1 måned senere...
Hva var egentlig grunnen til at du vil skifte? Bedre seilegenskaper eller bedre kvalitet? Eller begge deler?

Grunnen er at jeg tenker å gi meg med fotball til høsten. Dette frigjør mye tid og tanken er å ta opp regatta-seiling igjen. Pr dd blir det for hektisk med begge deler. Og da var tanken å ha en båt som kan ha et større fartspotensiale. LYS er greit det, men det er større glede å være først i mål.

Vi sees!

Ok. Men du trenger jo ikke ha en X eller grand soleil for å få gode seilegenskaper. Får mye bra med bav match, first 40.7, first 44,7, dufour 44, evt den nye 45? Eller har du en mill liggende som du vil bli kvitt?

Det går et rykte om at den nye dufour 45 har samme skroget som grand soleil 45 fra 2005. Disse to verftene har jo nå samme eiere, så det kan godt stemme. Det skroget er berre lekkert...

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Eing, gå for en X, det skal jeg og gjøre om jeg blir veldig rik.

Ikke det at båten er urimelig dyr, men det er jo latterlig dyrt å vedlikeholde en regattaseilgarderobe til en X-43.

For å få regatta-fixen er det etter min mening mer morro for penga å ha en turbåt + en entypebåt.

Så siden du skal ha deg X så kan du jo gå for XC-42 + en Melges eller 11MOD.

Mye mer økonomisk og antagelig mer regattamorro også.

.

Så siden du skal ha deg X så kan du jo gå for XC-42

Vel det var denne som var tanken. Men den er for kostbar. Men dette er båten som startet tankene.

Men som skrevet før, skifte av båt haster ikke. Båten vi har er vi godt fornøyd med. Men tenker litt da. Og det er "no charge".

Så for tiden vise.

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Med denne hekken så er det vel ikke noen sikker båt...

xc42.jpg

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...