Sjømann-22 Startet 15.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 15.Mars.2009 (redigert) Heisann. Må bytte ut den gamle motoren min, for nå tok rusta knekken på den.. å lurte på om noen har erfaring med denne Mercedesen? http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16627370 Vil ikke legge alt for mye penger i det, så lurer på om dette er en god motor? Hilsen Sjømann-22 Redigert 15.Mars.2009 av Sjømann-22 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Veslehjem Svart 15.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2009 hei Jeg tror den motoren blir VELDIG stor (48hk) i din sjømannen. Jeg hadde 13 hk Sole diesel i min og det var nok til å dyte den opp i over 7 knop. Med en så stor motor må du nok støpe om og forsterke hele innfestinga. Tror denne http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16669246 er perfekt, men den koster litt med da. Du for ha lykke til med motor bytte. Foresten jeg tror mercedes motoren er bra. Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 forsterk den beddingen og legg inn den mercedesen. eller kansje en FM??? forøvrig en vakker.....MEGET vakker båt du har Sitér dette innlegget Link to post
Sjømann-22 Svart 16.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 Takk for svarene! Har en Farymann R30 i båten nå.. men den har rustet i filler. Båten ga bare 6 knop med denne.. Så tenkte på litt større motor, men det er kanskje ikke nødvendig hvis motoren er bra... Sitér dette innlegget Link to post
Sjømann-22 Svart 16.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 Er det noen som har andre gode forslag til motor? Noe som er under 10.000Kr.. Sitér dette innlegget Link to post
Frode R Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 jeg har også en sjømann 22' den har en peugeot 504 motor på 70 hk. den går ikke fortere en 7-8 knop den heller den graver seg bare ned, men den går billig og uanstrengt i masjfart 6knop, 2 liter i timen. er forøvrig under full oppussing innvendig i vinter. Frode Sitér dette innlegget Link to post
flight Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 hei sjekk denne http://www.blocket.se/ søta brors svar på finn.no søk på båtutstyr/motorer hele Sverige mange brukte mottorer 30 til 50 hk for en billig penge Sitér dette innlegget Link to post
Sjømann-22 Svart 16.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 Hvis jeg først setter inn en så stor motor, kan de da lønne seg å montere/støpe trimplan på denne type båt? Er litt ny når det gjelder motor å sånn se... Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 En liten tresylindret japaner bør være en passende motor. Tresylindret fordi den har langt behagligere gange enn en tosylindret.Kjøper du brukt så bør det abs. være ferskvannskjølt. Sjømann 22 er en deplasementsbåt og den vil aldri bli noen "reser" uansett hvor stor motor du setter inn. Skal du ha fart så må du kjøpe en annen båt som enten er hel eller halvplanende. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 Skaff gear til denne så har du en grei motor http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16692951 Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Sjømann-22 Svart 17.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Takk for alle svar! Det blir ferskvannskjølt denne gangen ja! Den som står i ble spist opp av sjøvannet... Sitér dette innlegget Link to post
terron Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Hadde for noen år siden en sjømann 22 med VP 2002 motor med 18 hk. Denne ble logget til akkurat 9 knop med 1 pers. ombord om våren. Hadde påmontert flaps bak som var ca. 50 cm. bakenfor båten, ca. 75 cm. bredt. Denne dannet samtidig et "trinn/feste" for nedre del av badestigen. Sitér dette innlegget Link to post
Sjømann-22 Svart 19.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Hadde for noen år siden en sjømann 22 med VP 2002 motor med 18 hk. Denne ble logget til akkurat 9 knop med 1 pers. ombord om våren. Hadde påmontert flaps bak som var ca. 50 cm. bakenfor båten, ca. 75 cm. bredt. Denne dannet samtidig et "trinn/feste" for nedre del av badestigen. Har du bilde av flapsen på båten. Hadde vært fint å se åssen den ser ut. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Her er en med flaps Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.