Jump to content

Motorbytte Sjømann22 Erfaringer med Mercedes 4syl diesel?

Sjømann-22

Recommended Posts

hei

Jeg tror den motoren blir VELDIG stor (48hk) i din sjømannen. Jeg hadde 13 hk Sole diesel i min og det var nok til å dyte den opp i over 7 knop. Med en så stor motor må du nok støpe om og forsterke hele innfestinga. Tror denne http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16669246 er perfekt, men den koster litt med da.

Du for ha lykke til med motor bytte.

Foresten jeg tror mercedes motoren er bra.

En liten tresylindret japaner bør være en passende motor. Tresylindret fordi den har langt behagligere gange enn en tosylindret.Kjøper du brukt så bør det abs. være ferskvannskjølt. Sjømann 22 er en deplasementsbåt og den vil aldri bli noen "reser" uansett hvor stor motor du setter inn. Skal du ha fart så må du kjøpe en annen båt som enten er hel eller halvplanende.

Hadde for noen år siden en sjømann 22 med VP 2002 motor med 18 hk. Denne ble logget til akkurat 9 knop med 1 pers. ombord om våren. Hadde påmontert flaps bak som var ca. 50 cm. bakenfor båten, ca. 75 cm. bredt. Denne dannet samtidig et "trinn/feste" for nedre del av badestigen.

Har du bilde av flapsen på båten. Hadde vært fint å se åssen den ser ut.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...