Jump to content

QL Trim system på buet hekk?

Pledd 74

Recommended Posts

Har endelig montert på "flapsene" mine. Har ikke teste enda, men må si at jeg er litt spent. Frykter at bladen ikke går så lett som de kanskje bør pga hekken min er litt buet, så det ble litt svai på dem når jeg boltet dem fast.

Noen som har erfaringer med dette?

Kanskje jeg kan ha på noe teflon eller lignende som kan være som et glidemiddel?

Har tenkt litt på groe etc på dem også... Noe jeg kanm sette dem inn med for å unngå groe?

Det må nødvendigvis bli trøbbel for bladene å bevege seg om alt gror igjen?

Takker:)

QL sine interceptora SKAL monteres på helt plant underlag, ellers vil det bli ødelagt etter kun kort tid. Dette burde du fått opplyst når du kjøpte dei.

Får heller ikkje igjen på garanti/reklamasjon når dei er feilmontert.

Kan ikkje du skru dei av og rette opp med glassfibersparkel eller lignende for å få et plant underlag?

Jeg har montert noen sett av disse på agder 8800 som og har buet hekk da sparklet vi opp med glassfiber sparkel så vi fikk plane flater.

du MÅ ha plant underlag hvis ikke vil det ikke virke det må ikke være spenn i platen.

Jeg har en Agder 8000 som jeg har tenkt og montere ql flaps på.

Du sier at du " sparklet opp med glassfibersparkel "

Brukte du bare det, eller lagde du en slaks forskaling ?

Brukte du bare sparkelmasse, eller brukte du litt glassfiberduk også ?

Kjempefint om du kan svare meg på dette........

Hvordan synes du virkningen er. Virker de fint.?

mvh

Pål

Det er ingen tvil om at nimbuster har god kunnskap omkring montering av interceptorene til QL.

Jeg så i dag på messa i Lillestrøm hvordan interceptorene var montert på Fjord 40 Cruiser.

Du kan eventuelt benytte stålsparkel for å lage jevnt underlag.

En annen fremgangsmåte er å støpe "flatt" grunnlag med glassfiber og påfølgende pussing.

Da er systemet testet.

Alt fungerer som det skal og bladene gikk greit inn og ut. Det virket ikke på meg som at de var "tung" å drive verken inn eller ut.

Kan være at jeg har hauset opp saken med "buet hekk" men tror det kanskje er snakk om et spenn på ca 5mm.

Jeg er veldig spent på resultatet av disse. I tillegg så har jeg kjøpt meg A9 propeller (hadde A6 før)

Så nå håper jeg at jeg får en raskere båt som blir mykere i sjøen ved evt. sidevind/skjev last.

Har 280 DP drev, skulle gjerne hatt 290 med powertrim. Da hadde nok resulatet vært enda bedre.

Men jeg er i hvertfall glad at alt funker så langt!!! Var vel forøvrig "Nimbuster" jeg kjøpte selve interceptorene av om jeg ikke husker helt feil:) Ikke montert før nå...

Fint å høre at du har fått montert de, og at alt fungerer som det skal. Da var nok ikke hekken så buet som du i utgangspunktet trodde. Ja, det var deg som kjøpte dem...:-)

Jeg skal forsterke effekten av trimplanet, ved å bygge inn en slags fast trim, for å kunne få båten letter i plan, og for å kunne få ned baugen på lavere hastigheter enn det jeg kan nå. Skal legge ut bilder om dette senere, nærmere påske.

Lykke til videre!

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg er nå ferdig med monteringen av ql-flapsene.

Jeg brukte glassfibersparkel for og rette av den buete hekken på båten, og så var det bare og montere etter monteringsanvisningen.

Jeg er også meget fornøyd med virkningen av disse.

Det går så enkelt og greit og korrigere for skjevheter, og det er også veldig god virkning når man vil heve hekken på båten. Selv på en halvplaner som jeg har

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...