Jump to content

Diverse spørsmål ang mercedes OM636

Gurba

Recommended Posts

Broder har kjøpt seg et prosjekt en annen har gitt opp, i båten sitter det en 4syl OM636 Mercedes på 36hk som har stått noen år.... Noen spørsmål i fra lillebror:

1. Hvordan stopper man denne motoren? Drar man av gassen eller er det elektrisk? Han finner ikke noe, og uansett hva han gjør kommer det diesel i røra når han kinner..

2. Det sitter en liten slangestump på en rørstuss på en albue under innsugsmanifoilen. Er dette utlufting i fra motor eller noe annet rart ? Han finner ikke noen tilkoblingsmuligheter på luftfiltret til denne... Lurer på om forrige eier også har tatt luftfilter i fra noe uorginalt.

3. Gearkassa sitter i gear og fri ikke ut, vaieren er løs så det er noe i kassa. Er det samme opplegget som i gearkassene til VP md2b kassene med sånn kon eller noe annet ? Erfaringer ?

Denne installasjonen sitter i en sjømann 22. Uvisst hvor lenge den har stått ubrukt. Oljer, filtre og diesel er byttet før test.

Hjeeelp !!

Venter i spenning

Hei

Virkelig "noen" som har greid å sette en OM636 i koma ?

Jeg har original brukerveiledning OM636 og masse originale brosjyrer tilgir og kjøler og det ene med det andre. Var en kar tidligere som ville ha en digital kopi, men jeg har ikke orka å scanne og pynte på de relativt "svake" originalene..... Kanskje jeg revurderer siden en fra Rakkestad er på banen. det var du som hadde "århundrets salgsannonse" på Finn, var det ikke ?

Hvis du tar et bilde av det mystiske røret/slangen og legger her er det antakelig bedre hjelp å få.

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

PS.

Manuell stopp, hvis det ikke er ettermontert el magn stopper. Stopperen skal kutte dieseltilførsel. Sitter vanligvsi bak oppe høyre sett i båtretningen, omtrent samme sted som gassvaier. Selv om han ikke har stoppevaieren skal den stoppe ved å "bruke fingeren" på hendelen (eller hva det heter) som sitter der bak på motoren.

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Kanskje jeg revurderer siden en fra Rakkestad er på banen. det var du som hadde "århundrets salgsannonse" på Finn, var det ikke ?

Hadde en liten båt jeg solgte med bra seertall på finn... ( litt over 194.000 sist jeg sjekket ) Det var pga den deilige kroppen min tror jeg, sikkert flest damer som var inne å tittet. :lol:

Beskjed er overbringt broder og han skal kose seg med båten sin i kveld.... tusen takk så lenge. Har en følelse for at det kan dukke opp flere ting og da er det godt å ha dere med alle bøkene.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...