Jump to content

Enda et ønske om ferietips! (haugesund/omegn)

mørebas7200

Recommended Posts

Hei,

Nå nærmer påsken og sommeren seg og jeg lurer på om noen har noen tips til hvor kona og jeg kan ta oss noen dager i påsken og muligens en lengre periode i sommer. Båten ligger i Røyksund og kunne tenkt oss en plass ikke så altfor langt unna der:)

Tenkte litt på ognahabn/røvær? Eneste krav er vel bensin og gjerne en bar :)

Mvh

Mørebas

Redigert av mørebas7200 (see edit history)
Hei,

Nå nærmer påsken og sommeren seg og jeg lurer på om noen har noen tips til hvor kona og jeg kan ta oss noen dager i påsken og muligens en lengre periode i sommer. Båten ligger i Røyksund og kunne tenkt oss en plass ikke så altfor langt unna der:)

Tenkte litt på ognahabn/røvær? Eneste krav er vel bensin og gjerne en bar :)

Mvh

Mørebas

Ognahabn tror jeg ikke har noen bar i nærheten. Var på en jobb der ute en høst og kunne ikke se så mye annet enn jorder og sau. Men utrolig flott del av kysten.

Røvær har jo 110 innbyggere fordelt på 3 barer, samt butikk og fine kaier og bunkers. Hold en knapp på den du. Nydelig der ute. Helt nydelig. Hadde nettopp en jobb på litt over ei uke der ute og jeg tenkte egentlig "hvorfor bor jeg ikke her?". Rutebåten har jo 5 avganger til byen per dag og hvis det er ønskelig.

Ognahabn tror jeg ikke har noen bar i nærheten. Var på en jobb der ute en høst og kunne ikke se så mye annet enn jorder og sau. Men utrolig flott del av kysten.

Røvær har jo 110 innbyggere fordelt på 3 barer, samt butikk og fine kaier og bunkers. Hold en knapp på den du. Nydelig der ute. Helt nydelig. Hadde nettopp en jobb på litt over ei uke der ute og jeg tenkte egentlig "hvorfor bor jeg ikke her?". Rutebåten har jo 5 avganger til byen per dag og hvis det er ønskelig.

Den tanken der har jeg og hatt :) "hvorfor bor jeg ikke her"

Tok kansje i litt hardt med Bar kravet :cheers:

En helt øde plass er og aktuelt. en fin liten holme gjerne med noen trær på :flag:

Tenkte litt på høyeholmen

Redigert av mørebas7200 (see edit history)
Det vet jeg ikke hvor er. Når du er på Røvær kan du jo også ta en tur over til Føynå/Feøy og titte litt også. Utrolig fin plass.

For min del satser jeg på en liten prøvekjørings til Sauda, dersom båten er på stell nok til å dra.

Ja det kan jo være en ide :)

Nedenfor er koordinatene til Høyeholmen

Høyeholmen (Førresfjorden)

bredde 59*21.4024 N

Lengde 005*22.9637 E

Sunnhordland, Sunnhordland.

Etne er en fin plass.

Kanskje eneste bygd med egen Western Saloon. "Old River Saloon". Og trendy hotell med masse live artister. "Hotell fugl Fønix"

Begge deler bare 2-3 minutter fra båthavna, som har alle fasiliteter.

Hadde forresten garn i fjorden i helgen, fikk en torsk på 16 kilo!!!!!

Redigert av rover (see edit history)
Vi støtter ikke et diktatur ved å kjøpe deres produkter, gjør vi vel... :nono:

Jepp. kjempestor rogn.

Fatter ikke at den klarte å gå seg fast i et vanlig fjordgarn.

Men tror den hadde lyst på noen små hyser som var der allerede. Den ene hadde "tannskader" etter torsken.

Sikkert inne for å gyte og sånt vettu. Og så var den for glupsk den karen. Fersk fisk, lever og rogn er den beste maten som finnes ;)

Espevær! Og Fitjarøyene, f.eks Goddo. Alt innenfor lett rekkevidde fra Røysund.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Borgøy

De har blitt veldig dyre de siste 2 åra syns eg. var der første gangen for 4 år siden og betalte 75 kr for en middag, var der en tur i sommer å då var prisen kommet på over 200 for samme menyen.. men fin plass, utenom skyssbåten som raser forbi 15645667 ganger i døgnet..

Helgøysund derimot er en kjempe plass. bensin, disel, butikk, bar osv. og et yrende liv av hygglige menesker :flag:

O Erland

med båtførerbevis

et annet Røyksund enn det som spørsmålsstilleren har i tankene.

Oops. Ja - jeg tenktet på røysundkanalen på Bømlo og lurte hvorfor det ble forslag så langt unna. :crazy:

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...