mørebas7200 Startet 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 16.Mars.2009 (redigert) Hei, Nå nærmer påsken og sommeren seg og jeg lurer på om noen har noen tips til hvor kona og jeg kan ta oss noen dager i påsken og muligens en lengre periode i sommer. Båten ligger i Røyksund og kunne tenkt oss en plass ikke så altfor langt unna der:) Tenkte litt på ognahabn/røvær? Eneste krav er vel bensin og gjerne en bar :) Mvh Mørebas Redigert 16.Mars.2009 av mørebas7200 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 Mitt råd er å halda seg unna Haugesund sentrum. Dårlege kaitilhøve, fyll og bråk. Ask Sitér dette innlegget Link to post
mørebas7200 Svart 16.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 Hehe, ja Haugesund sentrum har vi ingen planer om å besøke Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 (redigert) Du får løfte båten på en lastebil og flytte den inn til Ålfjorden. Da har du hele Sunhordlandsbassenget å boltre deg i Mvh. Hafrsfjord P.S Kanskje ikke allverden med barer, men du har nå Drøsestova på Innbjoa-kaien.... Redigert 16.Mars.2009 av Hafrsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 Hei, Nå nærmer påsken og sommeren seg og jeg lurer på om noen har noen tips til hvor kona og jeg kan ta oss noen dager i påsken og muligens en lengre periode i sommer. Båten ligger i Røyksund og kunne tenkt oss en plass ikke så altfor langt unna der:) Tenkte litt på ognahabn/røvær? Eneste krav er vel bensin og gjerne en bar :) Mvh Mørebas Ognahabn tror jeg ikke har noen bar i nærheten. Var på en jobb der ute en høst og kunne ikke se så mye annet enn jorder og sau. Men utrolig flott del av kysten. Røvær har jo 110 innbyggere fordelt på 3 barer, samt butikk og fine kaier og bunkers. Hold en knapp på den du. Nydelig der ute. Helt nydelig. Hadde nettopp en jobb på litt over ei uke der ute og jeg tenkte egentlig "hvorfor bor jeg ikke her?". Rutebåten har jo 5 avganger til byen per dag og hvis det er ønskelig. Sitér dette innlegget Link to post
mørebas7200 Svart 16.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 (redigert) Ognahabn tror jeg ikke har noen bar i nærheten. Var på en jobb der ute en høst og kunne ikke se så mye annet enn jorder og sau. Men utrolig flott del av kysten. Røvær har jo 110 innbyggere fordelt på 3 barer, samt butikk og fine kaier og bunkers. Hold en knapp på den du. Nydelig der ute. Helt nydelig. Hadde nettopp en jobb på litt over ei uke der ute og jeg tenkte egentlig "hvorfor bor jeg ikke her?". Rutebåten har jo 5 avganger til byen per dag og hvis det er ønskelig. Den tanken der har jeg og hatt :) "hvorfor bor jeg ikke her" Tok kansje i litt hardt med Bar kravet En helt øde plass er og aktuelt. en fin liten holme gjerne med noen trær på Tenkte litt på høyeholmen Redigert 16.Mars.2009 av mørebas7200 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 Det vet jeg ikke hvor er. Når du er på Røvær kan du jo også ta en tur over til Føynå/Feøy og titte litt også. Utrolig fin plass. For min del satser jeg på en liten prøvekjørings til Sauda, dersom båten er på stell nok til å dra. Sitér dette innlegget Link to post
mørebas7200 Svart 16.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 Det vet jeg ikke hvor er. Når du er på Røvær kan du jo også ta en tur over til Føynå/Feøy og titte litt også. Utrolig fin plass. For min del satser jeg på en liten prøvekjørings til Sauda, dersom båten er på stell nok til å dra. Ja det kan jo være en ide :) Nedenfor er koordinatene til Høyeholmen Høyeholmen (Førresfjorden) bredde 59*21.4024 N Lengde 005*22.9637 E Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 (redigert) Sunnhordland, Sunnhordland. Etne er en fin plass. Kanskje eneste bygd med egen Western Saloon. "Old River Saloon". Og trendy hotell med masse live artister. "Hotell fugl Fønix" Begge deler bare 2-3 minutter fra båthavna, som har alle fasiliteter. Hadde forresten garn i fjorden i helgen, fikk en torsk på 16 kilo!!!!! Redigert 16.Mars.2009 av rover (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 Bra mann. Var det lever og rogn i den? Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 Jepp. kjempestor rogn. Fatter ikke at den klarte å gå seg fast i et vanlig fjordgarn. Men tror den hadde lyst på noen små hyser som var der allerede. Den ene hadde "tannskader" etter torsken. Sitér dette innlegget Link to post
bjornak Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 Se denne Pdf`en Friluftsområder for båtfolket i Sunnhordland og Nord-Rogaland. Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 Vi støtter ikke et diktatur ved å kjøpe deres produkter, gjør vi vel... :nono: Jepp. kjempestor rogn. Fatter ikke at den klarte å gå seg fast i et vanlig fjordgarn. Men tror den hadde lyst på noen små hyser som var der allerede. Den ene hadde "tannskader" etter torsken. Sikkert inne for å gyte og sånt vettu. Og så var den for glupsk den karen. Fersk fisk, lever og rogn er den beste maten som finnes ;) Sitér dette innlegget Link to post
Frikar Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 Borgøy og skrabbavika kan anbefales. Ligger like innenfor hervik(bensin) i skjoldastraumen og begge plassene har pub/matservering.............. Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 Skudeneshavn Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 Espevær! Og Fitjarøyene, f.eks Goddo. Alt innenfor lett rekkevidde fra Røysund. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Poseidon Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 Espevær! Og Fitjarøyene, f.eks Goddo. Alt innenfor lett rekkevidde fra Røysund. Kjempeflotte plasser, men da tenker du trolig på et annet Røyksund enn det som spørsmålsstilleren har i tankene. Han er nok mellom Karmsundet og Førresfjorden. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
mørebas7200 Svart 17.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Takk for mange flotte tips ! Bruker google og Maxsea til å skrive inn de forskjellige stedene på Kart pc'en. Dette blir bra :) Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Borgøy De har blitt veldig dyre de siste 2 åra syns eg. var der første gangen for 4 år siden og betalte 75 kr for en middag, var der en tur i sommer å då var prisen kommet på over 200 for samme menyen.. men fin plass, utenom skyssbåten som raser forbi 15645667 ganger i døgnet.. Helgøysund derimot er en kjempe plass. bensin, disel, butikk, bar osv. og et yrende liv av hygglige menesker Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
GeirT Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Tenkte litt på ognahabn/røvær? Eneste krav er vel bensin og gjerne en bar :) Du kan jo prøve på Høvring. Leirvågen er det fint å ligge. (helt nord på øya). Så kan du ta turen til Føresvik å bunkre opp båt og folk. Fint å ligge i Føresvik også. Helt ny gjestehavn der. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Birchwood 320 Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Heisan. Eg bruker online kartsystem med flyfoto for å finne aktuelle plasser å dra. Der kan du zoome inn så du ser om der er strand eller fjell Mega greit å utforske et område Feks denne linken.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Fanafjord Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 et annet Røyksund enn det som spørsmålsstilleren har i tankene. Oops. Ja - jeg tenktet på røysundkanalen på Bømlo og lurte hvorfor det ble forslag så langt unna. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.