Jump to content

Software v5.23 for Raymarine E-serien


abbor

Recommended Posts

  • 3 måneder senere...
Oppdateringsfila for v5.23 er datert 26. november 2008. Jeg tar ikke sjansen på å oppgradere før jeg får mer info om denne versjonen.

 

Har du fått noen mer informasjon om dette? Intressant og vite da jeg selv skal få på plass en E120 straks.

SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

Link to post
Share on other sites

Alle lev. på det internasjonale markedet sliter nok nå om dagen. Ref. til art. "Wynne-James said competitors Navico or Garmin could be seen as potential buyers. But he added that those electronics manufacturers are "busy enough with their own marine electronic assets." "

SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

Link to post
Share on other sites

Jeg har mottatt v5.23 fra Raymarine, for å løse mine problemer med å få SPX10 til å styre etter rute eller til WP. Den er ennå ikke lansert av Raymarine, da det bl.a. har en kjent bugs at den akseptere kun ett kartdatum. Det er en del synelige endringer i forhold til v4.29, video og moptorovervåkning bl.a.

Link to post
Share on other sites

Det er sikkert samme probelm de har hatt på nye C-Serien (Wide) og G-serien, det er bare WGS-84 som vil vise riktig posisjon i kartet. Men det er vel heller dårlig med Navionicskart som ikke har WGS-84 dataum så dette er vel et nærmest ikkeeksisterende problem. Tror det finnes noen Navionics kart i fra før 2002 som ikke har WGS84, men dette er da Classic (Svart/hvitt) kart som E-serien ikke leser.

Redigert av abbor (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Da er ny versjon på plass offsielt hos Raymarine. Versjon 5.52.

Link.

 

Raymarine is pleased to announce the immediate availability of two software releases.

 

Version 5.52 software for all E-Series Classic Multifunction displays (MFDs)

Version 4.11 software for the DSM30/300 Digital Sounder Modules.

E-Series Classic version 5.52 software provides a number of new features and improvements for MFD/Autopilot integration, Automatic Identification Systems (AIS), chartplotter functionality and general performance.

 

Version 4.11 software for the DSM30/300 Digital Sounder Modules in conjunction with E-Series Classic version 5.52 resolves SeaTalkhs communication issues between the two products.

 

E-Series Classic Version 5.52 offers the following new expanded capabilities:

Digital Radome support - Raymarine has made provisions to insure all E-Series Classic Multifunction Displays possess full compatibility with the Digital Radome product line.

AIS Class B support - Further expanding on Raymarine's AIS capabilities, software v5.52 now provides E-Series Classic with AIS Class B support, including silent mode and buddy tracking.

Foreign language support for chart labels - E-Series Classic software v5.52 brings with it the addition of Unicode support, providing users the ability to display actual chart labels in a number of foreign languages (foreign language availability dependent upon purchased Navionics cartography).

SeaTalkng Support - With 5.52 software, the E-Series Classic MFDs can now be connected to a full SeaTalkng based installation (Support for AIS500 in SeaTalkng still pending).

Datum Selection - GPS Datum selection error previously reported earlier in the summer has now been corrected in this software release.

 

E-Series Classic v5.52 Corrections / improvements include:

Autopilot

Additional autopilot status symbols within fishing pattern mode

Improved alarm handling for SeaTalkng autopilot

Automatic Identification Systems (AIS)

Added Buddy Tracking and Silent Mode functionality

Addressed rebooting when a large number of AIS targets are in range (Greater than 300 targets)

Corrected issues with AIS Target List, simulator function and input to repeater display

Improved handling of AIS alarm acknowledgement

Chart

Added capability to adjust route line thickness and color

Data Bar

Addressed E-Series Classic Repeater display crashing when databar is switched off

Fishfinder

Resolved transducer speed display when using "Y" cable

Improved SeaTalkhs data communications with Digital Sounder Modules

We also recommend any DSM30/300 be upgraded to v4.11 software with v5.18 bootcode, this software can also be downloaded below

GPS

Fixed SD satellite not being shown on GPS status page

Corrected wrong vessel position when not in WGS84 datum

Addresses incorrect position shown in GPS status box

Radar

Corrected a missing text string in the radar application when using Italian language

SIRIUS

Implemented changes to NOAA Marine Zone Boundaries (Great Lakes and others) to support Marine Zone forecast feature

Resolved data buffer of large storm systems resulting in system crash

Fixed SIRIUS Receiver 12-digit ID not being displayed correctly

Fixed SIRIUS Audio alerts softkey not enabled and Delete Alert not initializing

General

E-Series Classic MFD no longer reboots after 45 minutes inactivity

Master E-Series Classic MFD no longer crashes following the Repeater E-Series Classic MFD being switched off

SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

Link to post
Share on other sites

Tviler på at jeg kommer til å installere 5.52 siden jeg ikke har Raymarine ekkolodd og pilot. Eneste grunnen til å oppgrader for meg er vel hvis jeg får problemer med NMEA 2000 funksjonaliteten.

 

Det skal bli spennende om v6.xx vil gi support for dual range radarfunksjonaliteten i de nye HD domene. Er veldig fristet til å bytte ut min RD218 med den nye RD418HD, men litt synd hvis en ikke får full funksjonalitet av de nye radarene på E-Sereien i Classic utgave.

Link to post
Share on other sites

Er vel ikke så mye mer enn å sjekke kablingen du kan gjøre selv. Åpn opp domen for å sjekke at kablingen, både strømforsyningen og signalkabelen, sitter på plass, signalkabelen er det smart å ta av og sette på igjen. Sjekk med et multimeter at det er spenning på strømledningen i domen. Hvis spenningen mangler må du sjekke at det er god elektrisk kontakt i alle koblinger, sikringer og brytere hele veien til battereiet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...